مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/2/24
نظر

ثبت نام اعتکاف اردکان از 10تا23 خرداد   :  ستاد اعتکاف اردکان اعلام کرد،علاقمندان به ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف ایام البیض ماه رجب می توانند از 10 تا 23 خرداد ماه فقط به صورت حضوری جهت ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراجعه نمایند.

ساعات ثبت نام: صبحها 8 تا 12 و عصرها 6تا 7 به جز ایام تعطیل

قابل ذکر است مراسم معنوی اعتکاف همه ساله در مساجد کوشکنو ، جامع ، حاج محمدحسین و مساجد جامع روستاهای اردکان در روزهای 13 تا 15 ماه رجب المرجب برگزار می شود.

استقبال از طرح دوچرخه سواری در اردکان: در راستای اجرای طرح سلامت و با هدف ترویج دوچرخه سواری و کاهش ترافیک در سطح شهر اردکان شهرداری اردکان دو هفته ای است طرح تحویل دوچرخه به همشهریان را آغاز نموده است. در این طرح هر شهروند با ارائه کارت ملی می تواند دوچرخه ای تحویل گرفته و حداقل بهمدت 2 ساعت از آن استفاده نماید . قریب به 20 دستگاه دوچرخه در این طرح به کارگرفته شده و افراد بالای 20 سال می توانند دراین طرح مشارکت نمایند.

یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در اردکان یزد تلف شد :معاون زیست محیطی سازمان محیط زیست استان یزد روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این یوزپلنگ از گونه های نادر حیات وحش کشور بود.
"حسن اکبری"افزود:این یوزپلنگ درجاده اصلی یزد به طبس که دراین منطقه حفاظت شده قرار دارد،براثر برخورد با یک دستگاه خودرو که با سرعت غیر مجاز در حرکت بود، تلف شد.
وی یوزپلنگ تلف شده را بالغ و از جنس نر اعلام و ضرر ناشی از تلف شدن هر قلاده یوزپلنگ آسیایی را حدود 200 میلیون ریال ذکر کرد.
اکبری یادآور شد: از سال 83 تاکنون هشت قلاده از این گونه کمیاب در منطقه حفاظت شده دره انجیر اردکان تلف شده است.
وی تعداد یوز پلنگ های موجود در این منطقه را هفت و تعداد کل یوز پلنگ های نگهداری شده در شش منطقه حفاظت شده استان را 40 قلاده اعلام کرد.
معاون زیست محیطی سازمان محیط زیست یزد، توجه به اصول زیست محیطی در راه سازیها و همچنین آموزش رانندگان را خواستار شد و گفت: زیستگاه های یوزپلنگ باید امنیت داشته باشدکه بخشی از آن متوجه این اداره و بخشی هم متوجه دیگر بخشها است.
کاراکال، گربه وحشی، قوچ، میش، کل و بز، پلنگ و جبیر از دیگر گونه های جانوری موجود در منطقه حفاظت شده دره انجیر اردکان یزد هستند که در زیستگاهی به وسعت 176 هزار هکتار زندگی می کنند.


فریاد داد خواهی فلسطین کویر پس از گذشت 2ماه : پس از گذشت دو ماه از نوروز هنوز هم فریاد داد خواهی نشریه میبدی در راس اخبار میبد نیوز قرار دارد  در این خبر که مسئولین اردکانی را به خاطر حذف نام میبد ازنقشه استان یزد مورد خطاب قرار داده است طراحی و چاپ نقشه ای بدون نام میبد را کاری عنوان کرده که کینه ، عداوت ، حسادت ، رذالت و حقارت از گوشه و کنار آن موج می زند. قطعا مسئولین محترم اردکان هم در قبال نشر و توزیع این نقشه توضیح و توجیهاتی داشته اند و هم در قبل این همه توهین و ... اقداماتی صورت داده اند ... حرف حساب ما این است که هیچ خبری ولو خیلی هم مهم باشد به مدت 2 ماه بر روی خروجی هیچ سایت خبری آنهم در راس اخبار سایت نمی ماند.
 
هیت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر اردکان: در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اردکان هریک از اعضا به شرح زیر انتخاب شدند: مهندس امر اللهی (رئیس شورا) سید حسین عطری (نائب رئیس) ابوالفضل رزم آور (سخنگو) سید محمد حسینی پور ( منشی ) حجت الاسلام حسینی پور (خزانه دار).
قابل ذکر است چندی پیش مکاتبات و واکنشهای بسیار تندی مبنی بر عدم صلاحیت برخی اعضای شورای شهر اردکان و مغایرت حضور برخی از اعضاء در شورا بر اساس قوانین مطرح بود که گویا پیگیری های مردمی و گروههای سیاسی برای الزام مسئولین به رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی به جایی نرسید و مطالبات قانونی مردم و گروههای سیاسی همچنان بی پاسخ مانده است.