مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/6/23
نظر

اخیرا در کشور بر اساس مطالبات رهبری و مردم و اقشار مختلف نخبگان جامعه ،موضوع حجاب به شدت از سوی ارگانهای دولتی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و هر روز شاهد اجرای طرح های جدید و قوی در خصوص بهبود  اوضاع پوشش بانوان ایرانی هستیم. در این میان نقش  نیروهای دخیل در امور عمومی و بخصوص در اماکن عمومی و پرتردد در امر ترویج حجاب بسیار حائز اهمیت است، چند روزی است که همچون شهرهای دیگر ایران اسلامی ، در اردکان نیز نمایشگاه پاییزه با هدف عرضه کالاهای مورد نیاز مردم به قیمت مناسب تر در محل سالن ورزشی شهید چمران دایر شده ، ضمن تقدیر از اداره بازرگانی و اصناف اردکان و دیگر دست اندرکاران محترم که در این خصوص سعی و تلاش وافری داشته اند ، لازم  است  با توجه به حجم بالای بازدید کننده ، یک موضوع اساسی مورد توجه بیشتری واقع گردد.

در محل ورودی نمایشگاه تابلویی پارچه ای به شکل زیر توصیه به رعایت حجاب و شئونات اسلامی خطاب به بازدید کنندگان دارد.

سوال اینجاست :اگر بازدید کنندگان می بایست حجاب و عفاف را رعایت کنند ، عوامل حاضر در نمایشگاه و عرضه کنندگان کالاها در غرفه ها از این امر مستثنی می باشند؟

بسیار شایسته است که مسئولین برگزاری نمایشگاه نسبت به تذکر ویژه بخصوص به بانوان حاضر در غرفه ها اقدام نموده و بر رعایت کامل حجاب اسلامی تاکید ورزند ، به نظر می رسد با توجه به اقدامات بسیار قوی که این روزها از سوی نهاد های دولتی در خصوص فرهنگ سازی حجاب و ارائه مولفه های بازدارنده نسبت به بد حجابان صورت میگیرد، اعمال قوانین و محدودیت های لازم برای گردانندگان غرفه ها از سوی متولیان نمایشگاه ، انتظار  زیاده از حد نباشد.

هرچند شاید متولیان و مسئولین نمایشگاه تذکر و بازدارندگی را محول به نیروی محترم انتظامی می نمایند ولی به جاست قبل از اعمال عوامل بازدارنده نسبت به ارائه قوانین قوی و پیشگیرانه اقدام شود.

البته برخی دوستان  در روزهای آینده قصد آن را دارند تا در فضای مجازی ، با ارائه تصاویر روزانه و مستند به معرفی غرفه هایی که عواملشان مقید به رعایت حجاب اسلامی نیستند ، اقدام نمایند که امیدواریم کار به این موضوع نینجامد.