مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

چندی پیش صدا و سیما و  خبرگزاری مهر گزارشی از مادری فداکار که 10 سال است فرزندان بیمارش را با توکل و امید و تنها و بدون حامی نگهداری می کند، منتشر کرد که این گزارش بازتابهای بسیاری داشت و بار دیگر همدلی مردم را به تصویر کشید.

به گزارش مهر، خانم منتظری این روزها دیگر نامی آشنا برای اغلب مردم است و همه او را مادری ایثارگر، صبور و فداکار می شناسند که 10 سال در سخت ترین شرایط روحی و مالی از سه فرزند بیمارش که به نادرترین بیماری قرن مبتلا هستند، نگهداری می کند و دست نیاز به سوی کسی دراز نکرده است.



دیستونیا پارکینسونی بیماری نادری است که برای نخستین بار گریبان فرزندان جوان، خلاق، نخبه، مومن و مهربان او را گرفت و به دنبال آن مادر تمام وجود و زندگیش را تنها و بدون حامی صرف فرزندانش کرد.

در آن گزارش که هفتم شهریورماه جاری منتشر شد، وضعیت سه فرزند بیمار خانم منتظری، گذشته این بچه ها و اینکه چگونه در تحصیل و مهرورزی همواره افتخار و دلگرمی مادر بوده اند، مشکلات بچه ها و البته آرزوهای مادر تشریح شد.

این گزارش برد جهانی پیدا کرد و تماسهای مکرر تلفنی از شهرهای مختلف کشور و حتی خارج از کشور سبب دلگرمی این مادر شد و مردم باز هم در عطوفت و همدلی سنگ تمام گذاشتند.



شاید اگر بگوییم که از زمان انتشار این گزارش تا دو سه روز اخیر، خبرگزاری مهر در تهران، نمایندگی خبرگزاری در یزد و عکاس خبرگزاری در یزد روزانه حداقل به 20 تماس تلفنی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور در این زمینه پاسخ گفته و شماره تماس خانم منتظری را در اختیار آنها قرار داده، اغراق نکرده باشیم.

این تماسها جدا از صدها ایمیل هایی است که برای عکاس و گزارشگر این گزارش از نقاط مختلف دنیا رسیده است.

بسیاری از تماسها دلگرم کننده بود و نشان از عطوفت ایرانی داشت. شاید بسیاری از تماسها به کمک ختم نشد اما به گفته خانم منتظری، بعضی تماسها سبب شد احساس کنم حامی دارم.

پمادی از آلمان برای درمان زخم بستر سه فرزند خانم منتظری ارسال شد

تماسهایی از آلمان، هلند، سوئد، سنگاپور، آمریکا، هند، فرانسه و ایمیلهایی از مالزی، فرانسه، آلمان، هلند و .... از جمله تماسهای ایرانیان مقیم در این کشورها بود که تماسهای آنها یا منجر به کمکهای مالی شد یا ارسال داروهایی نظیر پماد دست ساز زخم بستر که به گفته خانم منتظر معجزه کرده است.

یک ایرانی ساکن یکی از شهرهای آلمان پمادی دست ساز برای زخم بستر فرزندان بیمار خانم منتظری ارسال کرده که طی سه مرتبه مصرف، تاثیر شگرفی بر زخمهای آنها داشته است و این خوشحالی مادر را به وضوح به نمایش گذاشته بود.

فهیمه صاحب ویلچر شد

برای فهیمه یک ویلچر و برای پسرها ویلچر مخصوص حمام ارسال شد.



آقایی از تهران با هماهنگی های انجام شده به خانم منتظری اعلام کرده که همه مایحتاج بهداشتی و دارویی بچه ها را به رایگان از داروخانه ای در یزد تهیه کند.

در انتظار تحقق وعده های دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم

دانشگاه علوم پزشکی تهران وعده هایی داده که در انتظار تحقق آن هستیم.

اما بسیاری از تماسهای تلفنی نیز برای ما دلگرم کننده بود چه برسد به خانم منتظری که البته خود او هم بر این مسئله اذعان داشت.

خانم جوانی در تماس تلفنی اعلام کرد که خانم منتظری آبروی همه زنان ایرانی را با این حرکت خود خرید.

اهدای هزینه سفر حج عمره به فرزندان خانم منتظری

این بانوی جوان در تماس تلفنی با این مادر فداکار، به قدری زیبا ایثار او را توصیف کرده بود که پس از قطع تماس گریه امان هر دو را بریده بود.

اما یکی از تماسهای تلفنی نیز بسیار جالب بود. خانمی در تماس با گزارشگر این گزارش اعلام کرد: از سوی بانک عامل حج عمره اعلام شد که برای ثبت نام به آدرس سایتی که اعلام شده بود مراجعه کنم.

وی افزود: همینطور که مشغول تکمیل فرم ثبت نام بودم تصمیم گرفتم سری به چند سایت برای کسب اطلاعات در مورد مناسک حج بزنم که با گزارش وضعیت فرزندان خانم منتظری مواجه شدم.

وی ادامه داد: به قدری از مطالعه گزارش متاثر شدم و البته به زن بودن خود با وجود زنانی همچون خانم منتظری بالیدم که تصمیم گرفتم هزینه حج عمره را به فرزندان وی اهدا کنم.

تماسهایی از بازاریان تهران، همکاران خبرگزاری مهر در تبریز، جوانان یک خوابگاه دانشجویی در کاشان، انجمن صلح مادران و صدها تماس تلفنی دیگر که منجر به جمع آوری کمکهای قابل توجهی برای این فرزندان شد را شاهد بودیم.

خانواده منتظری با رئیس جمهور ملاقات خواهند کرد

نهاد ریاست جمهوری نیز به دنبال برقراری ارتباط با این خانواده و قرار ملاقاتی با آنهاست.



برخی مسئولان در تهران نیز کمکهای نقدی و غیرنقدی بسیاری انجام داده اند و اکیدا تاکید داشته نامی از آنها برده نشود.

از همه مهمتر اینکه گروهی جوان با هماهنگی عکاس خبرگزاری مهر در یزد مقدمات سفر مشهد خانم منتظری به همراه دختر بیمار وی را فراهم کردند و آنها دوم مهرماه امسال عازم مشهد خواهند بود و در روز میلاد امام رضا(ع) در آستان مقدس این امام همام خواهند بود.

فهیمه میلاد امام رضا (ع) در مشهد خواهد بود

مهدی و سعید به دلیل حادتر بودن بیماری از سوی پزشک برای این سفر منع شده اند اما فهیمه به همراه مادر به این سفر خواهد رفت و امید که علی بن موسی الرضا (ع) تفقدی و نگاهی به این مادر دردمند و فرزندان بیمارش داشته باشد.

تماسهای مردمی همچنان ادامه دارد

با وجود گذشت حدود یک ماه از انتشار این گزارش، هنوز تماسهای مکرر تلفنی در ساعات مختلف روز برای دریافت شماره تماسی از خانم منتظری ادامه دارد.

خرسندیم که این بار نیز رسانه توانست یکی از مسئولیتها و ماموریتهای خود در قبال مردم را انجام دهد و سیل مهر و عطوفت انسانی مردم نجیب ایران زمین را به سمت مردم گرفتار هدایت کند.