مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/9/22
نظر

خواستم مطالبی در خصوص یکی دوتا وبلاگهای خاص که این روزها زمزمه پایین کشیدن کرکره شون به گوش می رسه مطلبی بنویسم ولی هر چی فکر کردم دیدم نمی تونم بهتر و شیوا تر و گویا تر از مطلبی بنویسم که استاد ارجمندم جناب آقای طالب پور تو وبلاگشون نوشتن ، اینه که عین مطلب ایشون رو درج می کنم ( االبته با کسب اجازه ):

لینک مطلب:ناب طالب پور اردکانی

به نام خدا

      در مورد برخی زمزمه ها ی تعطیلی فضا های سایبری توسط عده ای  ،مطلبی به نظرم رسید که واقعا قصد تخریب کسی را نداشته ومغرضانه وجاهلانه نیز بیان نمی کنم ومخاطب خاصی را هم نشانه نرفته ام  تنها از باب احتمالات است (کسانی که با رشته ی ریاضی حتی مقدمات مباحث ریاضی سروکار دارند می دانند که حساب احتمالات ،مخاطب خاص ندارد).

به نظر می رسد تعطیل کردن ویا زمزمه ی تعطیلی  وبلاگ یا سایت توسط فرد یا گروهی به واسطه ی احتمالات زیر ممکن است تحقق پذیرد :

     *1 - مشغله ی زیاد  وفرصت ناکافی، باعث شده برای رضای خدا تعطیل کند.

    *2 - اذیت وآزار اعضا وجوارح مثل چشم درد ،سر درد ،انگشت درد و...لذا دلش نمی خواهد ادامه دهد .

    *3 - ایجاد هیجانات کاذب که باعث امراض عصبی ویا حتی گوارشی می شود،باعث بازدارندگی شده باشد .

    *4 - ورود رقبای سرسخت که توان مقابله ومبارزه با آنها را ندارد .لذا چون کم آورده (مطلب یا...) کنار می رود.

    *5 -  سؤالات سخت که تا آن زمان کسی از او نپرسیده بود وکسی از گل نازکتر برایش ننوشته بود واو هم تاکنون ملزم به پاسخ گویی نبوده اما از این به بعد  اوضاع به وفق مراد نیست ودر به پاشنه نمی چرخد و باد موافق هم نمی وزد ، لذا باید بگذارد ودر رود .

    *6 -  تا کنون هر چه خواسته نوشته ،صحیح وسقیم ،در ست ونادرست ،باطل وحق را به خورد خلق الله داده وعده ای را با توجه به جایگاهی که کسب کرده با مطالب نادر ستش به دام باطل انداخته ،اما به یکباره همچون فضیل  وحرّ وسایر تائبین (رحمةالله علیهم اجمعین)متنبه شده وفهمیده که تا به حال اشتباه می نوشته ،لذا حداقل کار برای جبران را،در  تعطیلی وسکوت ،همراه با اخلاص یافته است .

    *7 - شاید توسط اشخاص یا گروههایی پشتیبانی وساپورت می شده ،که با کم شدن یا حذف پشتیبانی مالی یا فکری واطلاعاتی،قصد تعطیلی به سرش زده است .

    *8 - شاید هم واقعا کم آورده وپس از رجز خوانی های بی پایه واساس ،از هر طرف تحت فشار افکار عمومی  وحتی خصوصی ، راه مفرّی جز تعطیلی ندارد.

    *9 -  وشاید برای مظلوم نمایی وعوام فریبی و...به برنامه ی تعطیلی روی آورده است .

    *10 - احتمال هم دارد برای تجدید قوا وبرنامه ریزی در راستای سازماندهی وساماندهی امور ،به تعطیلی موقت وتاکتیکی دست زده باشد .

<تلک عشرةکاملة >،  رفقا اینها احتمالاتی است که هر کدام را شاید . ..والله اعلم .