مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/10/13
نظر

طبق اخبار منتشر شده و منتشر نشده و براساس آخرین آمار سازمانهای رسمی و غیر رسمی و براساس برنامه‌ریزی‌های شده و نشده تا همین الان در این دقیقه وثانیه، 20 نهاد سازمانی و غیر سازمانی برای مبارزه با اعتیاد به وجود آمده است.

طنز/

زور رویکردهای عملی 20  نهاد مسئول به عمل اعتیاد نمی رسد!

طبق اخبار منتشر شده و منتشر نشده و براساس آخرین آمار سازمانهای رسمی و غیر رسمی و براساس برنامه‌ریزی‌های شده و نشده تا همین الان در این دقیقه وثانیه، 20 نهاد سازمانی و غیر سازمانی برای مبارزه با اعتیاد به وجود آمده است.

دراین میان با نگاهی به کف خیابانها و توجه به مشاهدات روزمره ما (البته اگر اشتباه ندیده باشیم) به عینه می توان نتیجه فوق العاده درخشان عملکرد  این سازمانها در عرصه عملی (نه آن عملی !این عملی!) را به عینه دید.

درواقع این گونه که از آمارها برمی آید هنوز عمل این نهادها آن چنان که باید تاثیری در عملی کردن جلوگیری از اعتیاد نداشته است و بدون شک با این شرایط این نهادها باید در عمل خود تغییراتی ایجاد کنند.

البته در این میان نباید از این موضوع غافل شد که برخی مدیران که بسیار عملگرا هستند برتلاشند تا با برنامه ریزی عملی روی بنیان خانواده توسط این نهادهای عملیاتی عمل گرا جلوی گسترش عمل اعتیاد را بگیرند. اما براساس  شواهد عملیاتی موجود اعتیاد همچنان می تازد و علی رغم اینکه مدیران با رویکردهای عملی در جاده عمل گرایی  مشغول کارند هنوز کسی خطر اعتیاد را جدی نگرفته است!

از طرف دیگر رفتارهای عملگرا این نهادها درحالی است که در چندماه اخیر خبرهایی مبنی بر به راه افتادن آشپزخانه های زیر زمینی تولید شیشه منتشر شده ، که گویا دراین آشپزخانه ها شیشه در طعم و رنگهای مختلف تولید می شود و به بهترین شکل ممکن دراین زمینه از طریق این آشپزخانه ها  به معتادین گرامی خدمات رسانی می گردد.

به هر صورت از قرار معلوم و آن چه که از شواهد بر می‌آید غول اعتیاد زورش به 20 نهاد رسیده و فعلا در حال گسترش است.به همین علت برای کنار آمدن مسالمت آمیز با این غول، ما و تمام دوستان پیشنهادات زیر را ارائه می کنیم:

1-به دلیل اینکه درحال حاضر نمی توان جلوی تولید موادی مثل شیشه را گرفت ،بهتر است که وزارت محترم بهداشت درکنار این 20 نهاد با سرکشی به این آشپزخانه ها از تهیه شیشه به صورت بهداشتی اطمینان حاصل کند.

2-محدود کردن تولید عرضه شیشه به رستورانها و جلوگیری از اینکه شیشه فروشان هوس تاسیس رستوران کنند. (مثلا رستوران داغ، شیشه داغ یا رستوران بهرام کراکی ودوستان )

3-نهادینه کردن فرهنگ مصرف درست در بین معتادین عزیز با شعار کم مصرف کن، همیشه مصرف کن!

به هر صورت به نظر می رسد تا زمانی که 20 نهاد عمل گرای ما فکری ریشه ای برای عمل اعتیاد  کنند توصیه های بالا کارآمد خواهد بود وعملی!(نه این عملی! آن عملی)

رضا فرخی