مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/9/15
نظر

سلیمان بن صرد خزائی گفت:"من منتظر خود امام می مانم."انگار نه انگار که امام زمانش نائبی فرستاده بود
نامش یسار بوداما پیامبر نام سلیمان رابراو نهاد. یعنی سلمان کوچک..
هر چند درقیام توابین به شهادت رسید اما هنگامی که می بایست یاری کند یاری نکرد.
در جنگ جمل هم از قائدین بود.عذر آورد و در جنگ شرکت نکرد.
تنها او نبود که لغزید .خیلی های دیگر پا پس کشیدند. جمل تنها جنگ نبود. فتنه ای بس بزرگ بود. یک طرف علی امیرالمومنین بود. طرف دیگر عایشه ام المومنین.
مولا به او پرخاش کرد. خدا فرصتی به او داد .در صفین جبران کرد.
زمان یاری امام حسن علیه السلام دوباره لغزید.خواست جبران کند.
به ابا عبدالله نامه نوشت. همگان راتوصیه کرد:مبادا پسر پیامبر را تنها بگذارید.
اما وقتی حسین نائبش را فرستاد واو را امر به جهاد کرد گفت :منتظر خود امام می مانم.
کوفیان درتاریخ بی وفایی خود را به یادگار گذاشته اند
ما ایرانی ها از تبار سلمانیم شرم دارد اگرراه سلیمان بن صرد را پیش بگیریم.
هرکه خواهد کوفی نمیرد باید بداند" تا حسین نرسیده است،ولی امر، مسلم است" ا

 

--
******** افتاده از نفس جرس، ای همنفس! بیا / یک شیون است فاصله تا کربلا فقط ********
 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/9/15
نظر

1- فراخوان گسترده ایمیلی و پیامکی برای الله اکبر ساعت 21 روز 15 آذر ماه در به مناسبت روز دانشجو

2-

متن کامل پیام مهدی کروبی را به نقل از سایت تغییر، در ادامه می‌خوانید:

بسمه تعالی 

جوانان و دانشجویان عزیز؛ اساتید محترم؛ دانشگاهیان گرامی؛ و ملت همیشه سرافراز ایران، ?? آذرماه، روز دانشجو بر همه شما مبارک باد.

?? آذر هر سال یادآور مبارزات خستگی ناپذیر دانشجویان با استبداد و استعمار طی سالیان طولانی است. این روز یادآور شهادت سه دانشجوی عزیز در راه ایستادگی و مقاومت بر مطالبات آزادیخواهانه و استعمارستیزانه ملت ایران است.

دانشجویان پیش از انقلاب پیشتاز مبارزه با رژیم طاغوت بودند و نقش مهمی در تحولاتی که منجر به انقلاب اسلامی شد، ایفا کردند. پس از انقلاب نیز دانشجویان پرچم آزادی خواهی را رها نکردند و همواره چشم بیدار و پاسداران آزادی ، استقلال ایران و مدافعان آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بودند. چه در حوادث انقلاب اسلامی که با رهبری امام مقابل رژیم ستم شاهی دوشادوش ملت مبارزه می کردند و چه در دوران ? سال دفاع مقدس که با تقدیم ???? شهید سرافراز و صدها جانباز و ایثارگر نهال جمهوری اسلامی ایران را آبیاری و از آن حمایت کردند و چه در سالیان بعد از جنگ تا به امروز دانشجویان همواره منادی حقوق شرعی و قانونی ملت ایران بودند و نقش بارزی در تحولات مختلف طی این سه دهه ایفا کردند.

ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/9/15
نظر

میبد ما : شنیده ها حاکی از آن است که علت عدم حضور داور بازی تیمهای امید سرامیک میبد و صنایع اردکان، بازداشت وی توسط مامورین نیروی انتظامی بوده است.

 علت بازداشت این داور، حمل مواد مخدر بوده است و به همین دلیل دیدار اخیر امید سرامیک میبد و صنایع اردکان برگزار نشد.

این حادثه بیانگر آن است که "فساد" صرفا راس هرم فوتبال کشور را فرانگرفته بلکه می بینیم که داور لیگ ? کشور نیز به حمل مواد مخدر مبادرت می ورزد.

گفتنی است چند روز پیش هم در یکی از پارتیهای شبانه تهران ?بازیکن معروف فوتبال به نام های "حسین ک" و "علیرضا ن" و همچنین یک مربی که تا همین چند روز پیش در لیگ برتر مربیگری می کرد به نام "الف پ" بازداشت شدند.

شایان ذکر است که بازی دو تیم یادشده با برد ?-? تیم میبدی همراه بود. تیم سرامیک ابتدا با یک گل از رقیب عقب افتاد اما توانست با حملات پی در پی و درخشش حیدر مهاجم خوب خود به گل برسد و بازی با تساوی پیش می رفت که در یک ضدحمله تیم سرامیک صاحب پنالتی شد و این پنالتی را به گل تبدیل کرد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/9/13
نظر

معمولا ما انسانها تاوقتی گرفتار بلایی نشدیم از سختیها و گرفتاریهایش بی خبریم و چه بسا بسیاری از مشکلات را هر روزه به چشم می بینیم ولی بی توجه از آن می گذریم.

از آنجا که در تاریخ 3آذر 89 حقیر و خانواده ام در اثر سانحه تصادفی که در محل خیابان شهید باهنر رخ داد دچار ماتم و داغی سنگین شدیم ، به گوشه ای از توجهات بیشترمان به یکی ازمعضلات شهری  اشاره می شود.

1- عدم تعریض  و دوبانده نشدن بخش شمالی خیابان شهید باهنر و پرتردد بودن این خیابان و پارک اتومبیلهای شخصی در جوار مغازه های اطراف علت اصلی بروز تصادفات بسیار زیاددراین منطقه شده است.

2- در طی یک هفته گذشته حقیر خود شاهد 5 فقره تصادف دراین محدوده بوده ام که اولین آن منجر به فوت برادر 20 ساله ام شد. وقطعا در مواقع دیگر نیز این چنین حوادثی رخ داده و می دهد ولی غفلت ما باعث عدم توجه به آنها می شود.

3- قطعا بار ترافیکی عظیم در مسیرهای مختلف شهری اردکان و ورود غیر معقولانه خودرو به شهرمان نیاز به بازنگری کلی در وضعیت ترافیک دارد و قطعا شورای ترافیک و شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر اردکان در کنار فعالیتهای بسیار زیادی که دارند این مهم را در دستور کارخود دارند که : خیابانها و معابر موجود در شهرمان جوابگوی اردکان پر از خودروی سال 1389 نیست .

4- به نظر می رسد اولویت بخشی به نقاط پرحادثه خیز در دستور کار شورای ترافیک باشد ولی پیشهاد می شود بخش شمالی خیابان شهیدباهنر که جدا مسیر پرحادثه و خطرناک است باید دراولویت کاری این شورا و شهرداری محترم قرار گیرد. و سریعا نسبت به آزاد سازی واحد های صنفی اطراف آن اقدام شود و به نظر می رسد با توجه به اینکه تعداد محدودی واحد صنفی در این مسیر وجود دارد و غالب بخشهای آن را زمین های افتاده و باغات تشکیل می دهند روند آزاد سازی سریعا انجام گیرد .

اگر راهنمایی رانندگی اردکان آمار دقیقی از تصادفات و خسارات جانی و مالی این مسیر را در سالهای اخیر منتشر نماید قطعا صاحبان املاک این مسیر نیز همکاری بیشتری خواهند نمود.

امید است با اصلاح معابر و مسیرهای پرحادثه خیز شهرمان دیگر بار شاهدبه ماتم نشستن خانواده های محترم اردکان نباشیم.

(شادی روح مرحوم کربلایی محمد رضا قانعی الفاتحه مع الصلوات)

واما چند خبر دیگر از اردکان :

 

در گردهمایی مسئولین هیاتهای مذهبی شهرستان اردکان مطرح شد :
اشعار و مراثی انتخابی توسط مداحان در ماه محرم مطابق با شان اهل بیت باشد
معاون فرماندار اردکان با اشاره به این مطلب که عزاداری ماه محرم ،نشانه و بیرق اثبات حقانیت شیعه و مظلومیت ولایت و اهل بیت(ع) است
در آستانه ماه خون و شهادت ،فرماندار شهرستان اردکان :
دشمنان ما بدانند راه شهادت همچنان برای مردان خدا باز است .
فرماندار این شهرستان درپیامی ضمن محکوم نمودن حادثه ترور دانشمندان هسته ای ایران، تکرار اینگونه حرکات مذبوحانه و وقیحانه ایادی استکبار...

*