مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/12/23
نظر
shahid Motahhari
سخنان حکیمانه ی علامه ی شهید مطهری درباره چهارشنبه ی آخر سال و تاریخچه ی آن.

شما وقتی میبینید که این کاری احمقانه هست و دلیل خریت پدران شما هست روشو بپوشونید? چرا حماقت را سال به سال تجدید میکنید؟ این فقط یک سند حماقت است...

این سخنرانی معروف به کام بسیاری از ضد انقلاب خوش نیامده و مانند سران دیکتاتور خود جوابی غیر از فحش و تهمت برای این شهید بزرگوار نداشته اند. والعاقبه للمتقین

// با تشکر از
منتظر

?.?? مگابایت
دانلود کلیپ تصویری

 

کلیپ صوتی طنز راز بقا در باره ی جلبک های سبز کاری از زاغه نشین

?.?? مگابایت
دانلود کلیپ صوتی

یا ابا عبدالله

سلحشور
(حیف نیست آدم حسین داشته باشه گناه کنه)

??? کیلوبایت
دانلود کلیپ صوتی

علیمی
(بیا و راحتم کن و بگیر جان خسته را)

??? کیلوبایت
دانلود کلیپ صوتی

خرقه پوش
(یک روز با تو و روز دگر با غریبه ام)

?.?? مگابایت
دانلود کلیپ صوتی

حدادیان
(با این دستی که در خونه ی خدا اومده بالا نمیشه باهاش هر غلطی کرد? این دست تبرکه)

??? کیلوبایت
دانلود کلیپ صوتی

حاج قربان
(نمیخوام ادعا بکنم خوبم اما ته دلم دوستت دارم)

?.?? مگابایت
دانلود کلیپ صوتی


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/12/22
نظر
در حالی که برخی چهره ها و گروههای سیاسی تلاش دارند با اظهارات خود نشان دهند که راه موسوی و کروبی از عناصر ضد انقلاب و گروهکهای تروریستی سلطنت طلب جداست، ظاهراً این دو کاندیدای به شدت ناراحت از نتیجه انتخابات چنین قصدی را ندارند.

در همین زمینه منابع نزدیک به مهدی کروبی جزئیات دیدار اخیر کروبی و میرحسین موسوی را منتشر کردند.

در این دیدار که صبح شنبه در منزل مهدی کروبی برگزار شد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با ابراز تاسف نسبت به اعدام دو تن از منافقین و سلطنت طلبان محارب خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر شدند .
 
بنابراین گزارش موسوی و کروبی با اشاره به پرونده کسانی که اعدام شدند گفتند : ” به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است . به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ?? بهمن است .”

موسوی و کروبی تاکید کردند :” بازداشت های گسترده فعالان سیاسی ، مطبوعاتی و دانشگاهی به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان غیرقانونی است و این در حالی است که روند اعتراف گیری از این زندانیان نیز مغایر با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد . ”

کروبی و موسوی با انتقاد شدید از خطبه های احمد جنتی در نماز جمعه این هفته گفتند : “ جای بسی تاسف است که تریبون نماز جمعه به جایگاهی برای تشویق به خشونت گرایی و ترغیب مسئولان برای اعدام شهروندان تبدیل شده است . ”

کروبی و موسوی تاکید کردند : “اکثریت مردم تنها حق خود را می خواهند و به دنبال تغییرات ساختاری در اصل نظام نیستند ولیکن به نظر می رسد که حاکمیت نسبت به همین صدای حق خواهی مردم نیز احساس خطر می کند در حالیکه شنیدن این صدای اکثریت و پاسخ به آن تنها راهکار خروج از بحران است .”

گفتنی است کروبی و موسوی از مردم دعوت کردند که در راهپیمایی ?? بهمن حضوری گسترده داشته باشند . 

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/12/22
نظر
زهرا رهنورد گفت: اکسیژن آزادیخواهی تمام ریه، روح و جسم مرا پر کرده است.

وی در مصاحبه با سایت "کلمه" با بیان اینکه من نمونه کوچکی از زنان جنبش سبز هستم افزود: با قاطعیت می گویم تجربه اقدامات اصلاحی در جهان و انقلاب های بزرگ نشان داده است که زنان برای مساوات جنسیتی و حقوقی باید فعالیت جداگانه ای از جنبش های دموکراتیک داشته باشند. 

وی گفت: نمی توان در ایران آرمان های رفع تبعیض و خشونت و مساوات طلبی های قانونی در قلمرو “دیه”، “قضاوت”، حضانت، چند همسری، “قوانین طلاق” و.... درون جنبش های اصلاحی به دست آورد. باید جداگانه شاخه های زنان و گروه های خاص زنان فعالیت کنند.

زهرا رهنورد در اظهاراتی که پیش از این از سوی مهدی کروبی هم مطرح شده بود، گفته است: "این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده، باید به وظایفش عمل کند"! 

همسر میرحسین موسوی با بیان اینکه "دولت، خودش، خودش را قبول دارد!"، گفته است: "بارها گفته‌ام، این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده و دولت، خودش، خودش را قبول دارد، باید به وظایفش عمل کند و بیش از این با بی‌اعتنایی به مطالبات زنان، سرکوب زنان، با ارائه لوایح ضد زن، به نام حمایت از خانواده، اما به کام عشرت‌طلبان، در انهدام خانواده و فلاکت زنان و کودکان، مصر نباشد". او البته اشاره ای به آنچه لوایح ضد زن نامیده، نکرده است.

پیش از این هم، مهدی کروبی که از سوی رسانه های بیگانه لقب "شیخ شجاع" گرفته است، در سخنانی جالب گفته بود دولت را به خاطر انجام شدن مراسم تنفیذ، قانونی اما نامشروع می داند. این در حالی بود که بیش از شش ماه از انجام مراسم تنفیذ می گذشت.

اما اظهارات خانم رهنورد درباره اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ایران در حالی همسو با ادعای مقامات و رسانه های غربی مطرح می شود که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، همزمان با حضور زنان در پست های مختلف مشاورت و معاونت رئیس جمهوری، یک وزیر زن از سوی رئیس‌جمهور برای حضور در کابینه معرفی و مشغول به کار شده است.

همسر میرحسین موسوی در ادامه رویکرد همسرش و مهدی کروبی در اهانت به دولت منتخب مردم را هم ادامه داد و بدون ارائه هیچ توضیحی، دولت نهم و دهم را "خشونت‌جو" و "واپسگرا" نامید.

وی همچنین انتقادات گسترده از صحبت‌هایش درباره برخی قوانین اسلامی را "شانتاژ روانی" از سوی آنچه "روزنامه‌های دست راستی" نامید، دانست.

خانم رهنورد در ادامه در سخنانی مشابه اظهارات همسرش، درباره چهارشنبه آخر سال گفته است: "چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند".

او همچنین گفته است: "جنبش سبز، جنبش مهربانی و مقاومت و آرامش است و در این روز هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهند ورزید".

میرحسین اخیرا در مصاحبه با سایت رسمی خود، به استقبال چهارشنبه سوری رفته بود و با توجه به خسارات مختلف مالی و جانی ناشی از اغتشاشات اخیر، هرگونه اتفاقی که منجر به تخریب اموال عمومی در این روز شود را به کسانی که "دشمنان جنبش سبز" نامید، منتسب کرده بود!

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/12/22
نظر
همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات عراق، ایاد علاوی کاندیدای مورد حمایت آمریکا مدعی شد در انتخابات تقلب شده است. 

این سومین ادعای تقلب در انتخابات سه کشور همسایه ایران، افغانستان و عراق در نه ماه گذشته است که طی آن کاندیداهای مغلوب ادعا می کنند به دلیل وجود تقلب در انتخابات شکست خورده اند.

اما نکته جالب اینکه در انتخابات هر سه کشور جریان مخالف رهبران آمریکا موفق شده اند اقبال مردم کشورشان را به خود جلب نمایند.

تحلیل گران سیاسی معتقدند عدم شناخت دولتمردان آمریکایی از مسائل خاورمیانه و بویژه کشورهای مسلمان و نقش استراتژیک آرمانهای انقلاب اسلامی در بین کشورهای منطقه از دلایل اصلی ناکامی دولت آمریکا در این کشورهاست. به خصوص آنکه ظاهراً استراتژی تقلب در انتخابات از نسخه های تکراری بود که شکست آن در ایران دیگر کشورهای منطقه را نیز از گزند آن بیمه نمود.

با این وجود دخالت و حمایت مستقیم آمریکا از کاندیداهای مغلوب تفاوتهای قابل ذکری نیز داشت که اوج پیچیدگی آن را می توان در انتخابات ایران رصد نمود.

هر چند که نمی توان ادعا نمود کاندیداهای معترض در ایران به مانند افغانستان و عراق ارتباط مستقیمی با دولتمردان و سرویسهای اطلاعاتی این کشور داشتند اما استفاده از نقاط ضعف این افراد و احاطه نمودن آنها توسط افراد نفوذی و آموزش دیده منجر شد تا آنها عملاً در راستای منافع آمریکا و جریان استکباری قدم بردارند به نحوی که نهایتا دولتمردان آمریکایی چندین بار مجبور شدند رسماً از این افراد اعلام حمایت کنند.

نقاط ضعفی مانند غرور و کم خردی از یک سو و جاه طلبی مفرط از سوی کاندیدای معترض دیگر، هر چند که نزدیک به هشت ماه کشور را دچار نا امنی و بحران و خسارتهای جانی و اقتصادی فراوانی نمود اما لطف و عنایت الهی و نیز صبر و تحمل و درایت بالای دلسوزان نظام منجر شد تا نظام اسلامی با تصفیه نا خالصی های خود، برای سالیان آینده بیمه شود.

باید توجه داشت امروز انقلاب اسلامی نه تنها در بین کشورهای شیعی و مسلمان بلکه در بسیاری از ملتها و دولتهای عدالتخواه به الگویی تبدیل شده که موفقیت و یا ناکامی مقطعی آن می تواند نقش به سزایی در روند اصل جهانی شدن بر محور اسلام ایفا نماید.

لذا توجه به اصلاح امور داخلی علاوه بر کمک به حرکت در مسیر تحقق کامل دولت اسلامی، الگوی اجرایی شایسته ای را می تواند برای سایر کشورها و ملتهای همراه به نمایش بگذارد.