مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/4/28
نظر
جلسه آشتی کنان کروبی و خاتمی برگزار شد اما بدون نتیجه به پایان رسید. 
شنیده های موثق حاکی است که با وساطت یکی از بزرگان نزدیک به جریان اصلاح طلب اخیرا تلاش هایی برای رفع کدورت و تفاهم میان کروبی و خاتمی آغاز شده و پنج شنبه گذشته این جلسه در منزلی در شمال تهران برگزار شد. 
به گزارش جهان به نقل از روزنامه رسالت خاتمی و کروبی در این جلسه شرکت کردند و برخی بزرگان جریان اصلاحات صحبت های مقدماتی در ضرورت این اقدام را مطرح کردند اما کروبی که دل پری از رفتارهای خاتمی داشت با رد سخنان واسطه ها شروع به گله گذاری از خاتمی کرد و او را فردی عافیت طلب که تنها به فکر منافع شخصی خود می باشد و حاضر به همراهی با جنبش سبز نیست معرفی کرد و با پافشاری بر مواضع خود حاضر به تفاهم و سازش با خاتمی نشد.
خاتمی و بقیه اعضای جلسه هر چه تلاش کردند کروبی را متقاعد کنند ممکن نشد و خاتمی هم سفره دل خود را باز کرد و فهرستی از کارهای اشتباه کروبی پس از انتخابات را که باعث ضربه به جریان اصلاحات شده، ردیف کرد و جلسه با پاسخگویی متقابل کروبی و خاتمی بدون نتیجه به پایان رسید.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/4/27
نظر

نماینده مردم تفت و میبد در سوال مشروحه از وزیر راه و ترابری پاسخ به علت تبعیض در تامین بودجه پروژه‌های مصوب و با وجود کسری بودجه وزارت، دلیل کمک به بعضی طرح‌های غیرمرتبط و غیرمصوب را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد در میبد، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده در بخشی از شرح این سوال بیان کرد: در حالی که وزارت راه و ترابری از کمبود و کسری بودجه دم می‌زند چرا در توزیع بودجه نسبت به پروژه های با اهمیت یکسان تبیض قائل می شود؟

وی همچنین در  چندمین تذکر به وزیر راه و ترابری تسریع در تکمیل کمربند حلقوی میبد با توجه به وقوع تصادفات فراوان در مسیر فعلی را خواستار شد.

یحیی زاده در شرح این تذکر عنوان کرد: طی یک سال گذشته اینجانب و مردم میبد بارها از جنابعالی وعده افتتاح کمربند حلقوی میبد را شنیدیم ولی متاسفانه عملا این پروژه‌ها تقریبا تعطیل شده است!

 وی ادامه داد:عجیب اینکه به بهانه کمبود بودجه کار تعطیل گردیده است در حالی که جنابعالی بدون هیچگونه منطق کارشناسی در بخش دیگری از همین کمربندی کار پل را هم به پایان رسانیده‌اید!

یحیی زاده تاکید کرد:آیا فریاد اعتراض مردم متدین میبد در این بی عدالتی محض به سمع شما نرسیده است؟!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/4/27
نظر
رضا ربع پهلوی فرزند شاه معدوم در نشستی با گروهی از عناصر ضد انقلاب و همچنین برخی از هواداران جریان فتنه در شهر پاریس فرانسه آنان را تهدید به افشاگری رسانه‌ای کرده است. 
در جریان این نشست با موضوع " هماهنگی بیشتر برای براندازی نظام ایران" درباره چگونگی عملکرد سران فتنه بحث و تبادل نظر شد که تملق‌گویی برخی از مدعوین از سران فتنه خشم رضا ربع پهلوی را برانگیخت. 
وی با اشاره به این که" سران فتنه ناتوان‌تر از مردم و گروه‌های وابسته به رژیم ایران" بوده‌اند تلویحا جریان فتنه را تهدید به افشاگری رسانه‌ای کرد و گفت:" .... روزی اگر گفته شود برای این جنبش چقدر هزینه پرداخته‌ایم یک لحظه رها نمی‌شوند...."
در این نشست، علی‌رضا نوری‌زاده – جاسوس سیا و موساد مقیم لندن- ، محسن مخملباف- سخنگوی میرحسین موسوی در خارج از کشور-، آیدین خوش بنیانی- عضو حزب مشروطه ایران شاخه آلمان-، رنجبر و تعدادی از عوامل اپوزیسیون خارج از کشور حضور داشته‌اند. رنجبر هزینه‌های مالی این نشست را بر عهده داشت. 
رضا ربع پهلوی فرزند شاه معدوم پیش از این به حمایت موسوی و جنبش پرداخته و به آنان وعده مالی داده بود. 
فرزند شاه معدوم گفته بود "....به نظر من موسوی و مجموعه جنبش سبز می‌توانند یاری رسان من باشند تا بتوانیم نظام دیگری را جایگزین جمهوری اسلامی کنیم...."
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/4/26
نظر
یک کارشناس رسانه گفت : انفجار تروریستی زاهدان نوعی تلاش برای انحراف افکار عمومی از رسوایی دستگاه اطلاعات مرکزی امریکا در ماجرای ربایش شهرام امیری است.
حسن عابدینی در گفت وگو با واحد مرکزی خبر افزود : این اقدام تروریستی با فاصله کمتر از 15ساعت پس از ورود امیری به خاک جمهوری اسلامی روی داد که تحلیگران ان را (امیری گیت ) برای سیا لقب داده اند.
انفجاری تروریستی که شب گذشته در مقابل مسجد جامع زاهدان در استان سیستان و بلوچستان روی داد موجب شهادت 27تن و زخمی شدن 169نفر از هموطنان شد.
این کارشناس رسانه تصریح کرد : دستگاه جاسوسی امریکا که طی شش ماه گذشته ضربه های سختی بویژه در مرزهای شرقی ایران خورده است می کوشد با خلق رویدادهای خبری موازی اذهان را از ناکامی در پیشبرد طرحهایش منحرف کتد.
شهرام امیری پژوهشگر دانشگاه مالک اشتر که 14ماه پیش در جریان سفر حج در جده ربوده و به امریکا برده شده بود سرانجام با اقدامهای اطلاعاتی - دیپلماتیک و رسانه یی ایران بامداد روز گذشته به میهن اسلامی بازگردانده شد.
حسن عابدینی گفت : در چارچوب توافقی که میان کنگره و کاخ سفید در دوران جورج بوش رییس جمهور پیشین امریکا صورت گرفت مقرر شد سیا اقدامهای تبلیغی - اطلاعاتی و امنیتی با هدف بی ثباتی نظام ایران را تشدید کند.
وی افزود : سیمور هرش تحلیگر برجسته نیویورکر همان زمان فاش کرد که در نخستین مرحله 400میلیون دلار در اختیار سیا قرار داده شد تا برای اجرای طرحهای بی ثبات سازی که حتی ربایش و ترور مقامهای موثر ایران هم در ان گنجانده شده است هزینه شود.
این کارشناس رسانه گفت : طرح موسوم به بی ثبات سازی ایران در دوران حاکمیت باراک اوباما برکاخ سفید نیز در حوزه های سیاسی - اقتصادی - امنیتی و فرهنگی استمراردارد بگونه یی که ربایش امیری - تصویب قطعنامه و عملیات تروریستی در این دوره صورت گرفته است .
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/4/26
نظر
سایت جرس نامه ای از خاتمی خطاب به یکی از بازداشت شدگان آشوب های سال گذشته را منتشر کرد که تاریخ آن مربوط به ماه آینده است! 
این نامه در حالی دیروز منتشر شده که تاریخ امضا شده توسط محمد خاتمی روز 17 مرداد امسال را نشان می دهد.
این نامه که نمونه های مشابه دیگری نیز داشته است، تأکید چند باره ای بر این نکته است که بسیاری از نامه ها و بیانیه های منتسب به فتنه گران، پیشاپیش از سوی محافل دیگری تهیه و به آنان دیکته می شود.
چند ماه قبل سردبیر سابق روزنامه آفتاب یزد که به انگلیس پناهنده شده و با بی بی سی همکاری می کند، پیش نویس یک بیانیه را که برای مهدی کروبی تهیه کرده بود اشتباهاً به آدرس دیگری ایمیل زد که انتشار خبر آن، رسوایی گسترده ای را در پی داشت.
و یا شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» دو روز قبل از روز قدس از سوی سایت وزارت خارجه اسرائیل طراحی و به فتنه گران تجویز شده بود.
گفتنی است رسواترین نمونه ها از این دست، بیانیه های حزب مشارکت بود. این بیانیه ها در حالی با نام حزب مشارکت منتشر می شد که دبیر کل، مسئول دفتر سیاسی و تقریباً تمامی اعضای شورای مرکزی حزب در بازداشت به سر می بردند!!