مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/3/23
نظر

فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما و تلویزیون که به‌تازگی با حضور در جشنواره کن کشف حجاب کرده بود، ممنوع‌التصویر شد.

به گزارش رجانیوز، به‌دنبال کشف حجاب معتمد آریا در جشنواره کن، شورای نظارت بر صداوسیما در نامه‌ای به رئیس این سازمان با استناد به بند 15-2 آیین‌نامه سیاست‌ها و ضوابط ناظر بر تولید، تأمین و پخش برنامه‌ها از ضرغامی خواست که از ادامه فعالیت وی در برنامه‌های سازمان جلوگیری شود.

بر اساس این بند از آیین‌نامه، استفاده از بازیگرانی که به سوء سابقه شهرت دارند، در برنامه‌ها ممنوع است.

در واکنش به این نامه، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما به مرتضی میرباقری معاون سیما دستور داده است که عین نظر شورای نظارت اعمال شود.

این دستور قاعدتاً پس از پایان سریال آشپزباشی اعمال می‌شود و از فعالیت وی در برنامه‌های جدید جلوگیری می‌شود.

معتمد آریا چند سال پیش نیز در حاشیه کنفرانسی درباره اوضاع اجتماعی ایران که توسط بنیاد پژوهش های ایران در ایالت مریلند آمریکا برگزار شد در مصاحبه با رادیوفردا -وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا، سیا- در اظهاراتی وقیحانه گفت: "در سال های بعد از انقلاب، پیدایش سبک جدیدی در فیلم‌‎سازی که با حذف سه عامل سکس، خشونت و شراب همراه بود، عملاً سینمای ایران را از مهم‌ترین وجوه جاذبه در سینما محروم کرد..."

وی در فیلم تبلیغاتی موسوی، سر یک میز، همراه با زهرا رهنورد و معصومه ابتکار درباره حقوق از دست رفته زنان ایرانی مطالبی عنوان کرد و بخش عمده گلایه وی این بود که "من اگر بخواهم تنهایی به شهرستان بروم، اجازه رفتن به هتل ندارم مگر اینکه یک مرد همراه من باشد!"

با این حال،‌ موسوی و رهنورد به کشف حجاب وی در حاشیه جشنواره کن واکنشی نشان ندادند


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/3/22
نظر
به گزارش  آریا، وى با تألیف و انتشار کتابى تحت عنوان «نه روسرى، نه توسرى، مملکت دوست پسرى» اقدام به تحریف وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهورى نموده است. 

نامبرده در مقدمه کتاب خود که طرح روى جلد آن حاوى نیمرخ برهنه یک زن و مرد مى‏باشد و توسط نشر سایه در آمریکا منتشر شده، چنین نگاشته است:
 
«این کتاب یادداشت‏هاى روزانه من است، همراه با اسناد بسیارى براى گزارش لحظه به لحظه جنبش ضدخشونت و مدرن این روزها، براى عبور از درون حاکمیت به دنیاى آزاد و مدرن، در تابستان داغ 1388 و چند روز پیش و پس از این تابستان تب‏دار، خواسته‏ام با این کار فضاى این روزها را نشان دهم. هرچند مى‏دانم و مى‏دانیم که بخشى از حکومتیان در پى ملاخورکردن این جنبش، از هیچ ترفندى رویگردان نیستند. باید ماند و دید چه خواهد شد.» 

شایان ذکر است، وى قبل از این نیز کتابهاى سخیف و موهنى درباره حقوق زنان مانند: مردانى که دوست داشته‏ام، بحران روشنفکرى در ایران، هتل عمو مسعود، پشت دروازه تهران، زن در دولت خیال، خشونت، زنان و اسلام، رنسانس وارونه و... تألیف و منتشر کرده است.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/3/22
نظر

سایت وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی، با اشاره به ناتوانی در احیای آشوب ها، از نیروهای جریان فتنه خواست که به جای اغتشاش، امروز شمع روشن کنند و در جلوی پنجره‌هایشان بگذارند.

به گزارش شبکه ایران، بیانیه مشترک مهدی کروبی و میرحسین موسوی که از سوی فعالان سیاسی به عنوان اعتراف رسمی به "فقدان جایگاه اجتماعی سران فتنه" و "ترس از آبروریزی در 22خرداد" تعبیر شده است، سایت‌های ضدانقلاب را به ارائه راهکارهایی خنده دار برای بزرگداشت سالروز آغاز آشوب ها محدود کرده است.

در همین راستا، سایت وزیر ارشاد دولت اصلاحات خواستار روشن کردن شمع شده است.

جرس در این باره نوشته است: "روشن کردن یک شمع توسط هر فرد در جلوی پنجره خانه خود می‌تواند نشانه خوبی برای ما باشد."

البته از آنجایی که روشن کردن شمع معمولا در مراسمات "ترحیم" و "عزاداری" صورت می گیرد، به نظر می رسد سایت اصلی حامیان خارج نشین آقای موسوی، تلویحا از "مرگ فتنه" سخن گفته است؛ موضوعی که گفته می شود پس از راهپیمایی میلیونی مردم در روز 9 دی ماه و 22 بهمن سال گذشته روی داده است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/3/20
نظر

این سران فتنه از سنگ پای قزوین بدتر کردن ... از رو نمی رن ...

بیانیه ی مهدی کروبی و میرحسین موسوی در آستانه ?? خرداد
پنج‌شنبه، 20 خرداد 1389

در قسمتهایی از این بیانیه آمده است: ” طبق اصل ?? قانون اساسی جمهوری اسلامی و با هدف جلوگیری از بروز تنش و گرفتن بهانه از دست سرکوبگران و تأمین امنیت جانی ملت، درخواست برگزاری تجمع و راهپیمایی تسلیم استانداری تهران و وزارت کشور گردید.. با عنایت به گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد .. این خودفریبی و ساده انگاری است که تصور شود با تهدید و تحقیر و دروغ در توپخانه هایتان توانسته اید حرکت اعتراضی مردم را منکوب و سرکوب کنید. … راه برگزیده ملّت بزرگ ایران مسدود شدنی نیست و مردم خلاقانه نقش آفرینی خود را در این مسیر متجلّی خواهید ساخت ..”

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم آگاه و هوشیار ایران

حضور و مشارکت آگاهانه و مسئولانه شما در پای صنوق های اخذ رأی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته و بهره گیری گسترده از حق رأی برای تعیین سرنوشت توسط یکا یک شما، حرکتی عظیم و حماسه جاودانه بود که می رفت مسیر آینده کشور را از سرازیری مخوفی که گرفتار آن بود و امروز آشکارتر شده است به سمت افق های روشن و قلّه های افتخار که شایسته ملّت بزرگ ایران است برگرداند که متاسفانه دستان نا پاک در آراء پاک شما دست برده و نتیجه به گونه ای اعلام شد که موجب حیرت همگانی گردید و اعتراضات یک پارچه شما مردم آگاه در جهت احقاق حق از دست رفته را برانگیخت ولیکن صد افسوس راهپیمایی و حضور مسالمت آمیز شما به جای آنکه مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد سرکوب شد و شما ملت همیشه سربلند هزینه های بسیاری را در طی یک سال گذشته برای احقاق حق به یغما رفته خود پرداخته اید. راهپیمایی بزرگ و فراموش نشدنی شما در ?? خرداد سال گذشته سند حقانیتی است که گذشت زمان نیز نخواهد توانست از اعتبار آن بکاهد. انتظارات به حق شما مردم عزیز ما را بر آن داشت که جهت پاسداشت آن حماسه به یغما رفته و پیگیری مطالبات به حق ملّتی سرافراز که علیرغم هم? سرکوب ها دست از روش مسالمت آمیز بر نداشته و امیدوارانه آینده روشن را برای کشور خود و فرزندان خود طلب می کنند برای سالگرد روز فراموش نشدنی ?? خرداد در حماسه ملی در انتخابات تقاضای برگزاری راهپیمایی بنمائیم. ما نیز طبق اصل ?? قانون اساسی جمهوری اسلامی که بر حق بی چون و چرای ملت در تظاهرات و اعتراض صراحت دارد و با هدف جلوگیری از بروز تنش و گرفتن بهانه از دست سرکوبگران و تأمین امنیت انتظامی ملت، درخواست برگزاری تجمع و راهپیمایی در سالروز حماسه ?? خرداد از میدان امام حسین تا میدان آزادی را در موقع مقتضی تسلیم استانداری تهران و وزارت کشور نموده که متاسفانه با بهانه تراشی های متعدد این درخواست بی پاسخ مانده است.

لذا تعدادی از احزاب و گروههای اصلاح طلب جهت رفع بهانه جوئی ها درخواست مشابهی را به وزارت کشور ارائه دادند که سیر آن و پاسخ نهائی وزارت کشور به این درخواست در نام? اخیر نمایندگان و احزاب اصلاح طلب آمده است و آنان اعلام کرده اند امیدی به اخذ مجوز از این دولت ندارند.

اکنون در حالی که ?? ساعت به زمان پیش بینی شده برای راهپیمایی باقی نمانده است با عنایت به گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد. بدیهی است با سابقه سیاه یک سال گذشته در سرکوب معترضانی که تنها جرمشان طلب نمودن رأی خود به شیوه ی مسالمت آمیز بود و همچنین اخبار رسیده از سازماندهی مجدد افراطیون و سرکوبگران در جهت یورش به مردم بی دفاع و مظلوم، از مردم و معترضان می خواهیم خواسته و مطالبات به حق خود را از مجاری کم هزینه تر و موثرتری دنبال کنند.

این خودفریبی و ساده انگاری است که تصور شود با تهدید و تحقیر و دروغ در توپخانه هایتان توانسته اید حرکت اعتراضی مردم را منکوب و سرکوب کنید. علیرغم ادعاهای کرکننده رسانه به اصطلاح ملی صدا و سیما و مطبوعات حامی دولت مبنی بر تحلیل رفتن نیروهای جنبش اعتراضی مردم ایران، خود دست اندکاران و سیاستگذاران بیش از هر کس به این نکته واقفند که جنبش زنده است و افتخار واقعی از آن کسانی ست که علیرغم همه تهدیدها و مخاطرات، نا امنی ها، علم به عواقب احتمالی مالی و جانی هنوز از اعتراض بحقشان دست نکشیده اند و حتّی یک اعلام حضور کوچکشان، وحشت بر سرتاپای سرکوبگران می اندازد و لشگرکشی همه جانبه انتظامی و امنیتی را به دنبال می آورد.

و این رسم دولتی نامشروع است که جز به موافقان خود مجوز راهپیمایی نمی دهد با این حال راهی را که شما ملّت بزرگ ایران برگزیده اید مسدود شدنی نیست و شما خلّاقانه نقش آفرینی خود را در این مسیر متجلّی خواهید ساخت و ما نیز در همه حال تا رسیدن صبح روشن فردا در کنار و همراه شما خواهیم بود.

والسلام علی من اتبع الهدی

مهدی کروبی و میرحسین موسوی

??/??/??


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/3/20
نظر
زهرا رهنورد در آستانه بیست و دوی خرداد با صدور بیانیه ای با گرامیداشت حرکت سبز مردم، بار دیگر کف خواسته های مردم و فعالان سیاسی را عنوان کرد و خواستارآزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و عذر خواهی از سید حسن خمینی شد.

متن کامل این بیانیه که در اختیار جرس قرار گرفته است، به شرح زیر است: 
 

 بسمه تعالی


بیست و دوم خرداد روزی است که ملت سلحشور ایران حماسه ای پرشکوه را با دریافتی مدرن از رأی و انتخابات آفرید و با حضور میلیونی پای صندوقهای رأی، نشان داد که خواهان تغییرات اساسی است: تغییر و اصلاح نگرش حاکمیت به انسان و اسلام، تنوع و کثرت قومی و فرهنگی، و نحوه کشورداری. رئوس آرمانهای نهفته در بطن این حضور میلیونی چنین بود:

 احترام به انسان و هستی والای او، و نه تحقیر و دروغ و بدبینی به انسان


• احترام به آزادی - آزادی بیان، قلم و اندیشه - نه خفه کردن حلقومها و بستن روزنامه ها و تک بعدی کردن رسانه ها

  احترام به انتخابات آزاد، و نه مهندسی شده و فرمایشی

  • احترام به آزادیهای فردی، احترام به اقلیتهای زبانی و قومی، و احترام به تنوع و تکثر اندیشه ای و فرهنگی

 آزادی زندانیان سیاسی و دانشجویان ستاره دار و نه اخراج آنها از دانشگاهها و انواع محرومیتهای تحصیلی و شغلی


• احترام به زن، شأن، و مساوات بشری و رفع تبعیض، و نه تحقیر و تبعیض و صیغه و تعدد زوجات در دنیای مدرن و ترتیب قوانین قیّم مآبانه ای که اسلام عزیز، از این نحوه نگرش فرسنگها به دور است و راهگشای همه معضلات بشری در هر عصر و هر نسلی است.

 اما شگفتا که تمام آرزوهای ملت ایران برای تغییر با یک مهندسی پنهانی و دستکاری در رأی مردم بر باد رفت؛ اقدامی که ابتدا به تقلب در انتخابات و بعدها به کودتای انتخاباتی مشهور شد.
 از فردای بیست و دوم خرداد، مردم صادقانه و مشفقانه اعلام کردند «رأی ما کجاست» که ناگهان بصورت بیسابقه ای با ضرب و شتم و سرکوب و گلوله و زندان و مرگ و شهادت روبرو شدند؛ اقدامی که هیچ حاکمیتی در حق ملت خود انجام نمی دهد، مگر آنکه بخواهد به دیکتاتوری خود افتخار کند.
 ملت در روز پرشکوه بیست و پنجم و سی ام خرداد، گل سکوت ارائه داد و گلوله آتشین دریافت کرد و به یاد روزهای انقلاب کبیر اسلامی که می گفت «ما به تو گل دادیم، تو به ما گلوله»، ملت بزرگ ایران حق خواهی شرافتمندانه خود را تکرار کرد. اما حاکمیت، گره ای را که می توانست با سر انگشت تدبیر حل کند به دندانهای کُند، تیر و تفنگ، و زندان سپرد و کاه مطالبات را به کوهی از مطالبات تبدیل کرد و امروز شاهد مقاومت و تعمیق جریان عظیم جنبش سبز در بستر تاریخی و معاصر ایران هستیم.

و اینک در سالگرد حماسه بیست و دوم خرداد، همچنان صبر و مقاومت بر سر تغییر در صور مطالبات مردم قرار دارد و این درحالیست که بحران هویت و وحدت، آرامش کشور را مخدوش کرده است.

اما هنوز هم فرصت باقی است. جنبش سبز که از بطن اصلاحات برخاسته، برانداز نیست بلکه اصلاحگر و در پی تحقق خیر عمومی است، لهذا حاکمیت می تواند به حداقلهای مطالبات ملت پاسخ مثبت دهد و بطور نسبی شرایط بحرانی را آرام نماید و بر دل مادران و فرزندان و خانواده های داغدار مرهم نهد. کف خواسته های ملی که بارها و بارها از زبان فعالین سیاسی و احزاب و گروهها و انجمنها مطرح شده را می توان چنین دانست:
 1. آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی

2. آزادی مطبوعات، قلم، بیان و اندیشه

3. برگزاری انتخابات آزاد

4. اقدام به حل و فصل قوانین تبعیض آمیز و قیّم مآبانه نسبت به زنان

5. موضعگیری واقع گرایانه در برابر تحریمهایی که عمدتاً ناشی از رفتار غلط حاکمیت در سطح ملی و بین المللی است، با جلب رضایت مردم

6. احترام به اقلیتها و ایجاد امکانات رشد و توسعه فرهنگی برای تکثرهای قومی و زبانی بعنوان فرصتی برای شکوفایی، با اعتماد بر وحدت ملی

7. عذرخواهی و دلجویی از بیت مکرم حضرت امام خمینی (ره) و عذرخواهی از شخص حاج سید حسن آقای خمینی، رزمنده دیرینه جبهه های جنگ تحمیلی و عالم امروزی حوزه های علمیه و تنبیه حرمت شکنان.


والسلام علی من التبع الهدی


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/3/19
نظر

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/3/19
نظر
شنیده ها حاکی از آن است که در این کنفرانس خبری میرحسین موسوی در پاسخ سوال خبرنگاران درباره راهپیمایی 22 خرداد گفت : « با بررسی همه جانبه این تصمیم و با توجه به فضای کنونی برای اینکه از این درخواست سوء استفاده نشود و همچنین حامیان جریان سبز با مشکل روبرو نشوند درخواست خود برای برگزاری راهپیمایی 22 خرداد را از وزارت کشور پس گرفته ایم و از همین جا اعلام می داریم هیچ تجمعی در 22 خرداد نخواهیم داشت اما مطالبات خود را به طرق دیگر دنبال می کنیم.» در کنفرانس خبریی که سران فتنه برای رسانه های خود ترتیب داده بودند ، میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده انتخابات اعلام کرد که درخواست خود را برای راهپیمایی پس گرفته اند.
به گزارش صراط نیوز ، شنیده ها حاکی از آن است که در این کنفرانس خبری میرحسین موسوی در پاسخ سوال خبرنگاران درباره راهپیمایی 22 خرداد گفت : « با بررسی همه جانبه این تصمیم و با توجه به فضای کنونی برای اینکه از این درخواست سوء استفاده نشود و همچنین حامیان جریان سبز با مشکل روبرو نشوند درخواست خود برای برگزاری راهپیمایی 22 خرداد را از وزارت کشور پس گرفته ایم و از همین جا اعلام می داریم هیچ تجمعی در 22 خرداد نخواهیم داشت اما مطالبات خود را به طرق دیگر دنبال می کنیم.»
سران فتنه که فکر می کردند وزارت کشور برای این راهپیمایی با آنان همکاری نخواهد کرد و می توانند از این عدم همکاری استفاده تبلیغاتی نمایند با جواب وزارت کشور شوکه شدند .
چندی پیش وزارت کشور در مورد درخواست راهپیمایی اصلاح طلبان برای 22 خرداد ، از آن ها خواست برای دریافت مجوز، شعار ها و بیانیه پایانی و یک نماینده را به وزارت کشور معرفی نمایند.