مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/10/26
نظر

حضرت حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی( ره) فرزند حسین در سال 1299 هجری شمسی در ترک آباد در میان خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدرش از اهل علم و فضیلت بود و مادرش سیده و از خاندان علم و عمل وخواهر محقق داماد . آقای پیشوایی بعد از فوت پدر به همراه مادر و برادر خود ، میرزا جواد ، به شهر مقدس قم عزیمت نمود و در منزل حاج شیخ عبدالکریم حایری سکونت گزید.

آیت الله حایری برای پسرشان مرحوم شیخ مهدی حایری و آقای پیشوایی که حدودا هم سن و سال بودند استادی مشخص نمودند و از این رو آقای پیشوایی و شیخ مهدی حایری هم درس و هم بحث بودند.

ایشان کتب جامع المقدمات ، سیوطی ، مطول ، معانی بیان و... را نزد اساتیدی چون محقق داماد ، مرحوم آیت الله اعرافی ، ادیب و روحی به پایان رسانیدند و تحصیل علوم دینی را تا دو سال بعد از فوت حاج شیخ عبدالکریم حایری در شهر مقدس قم ادامه دادند و پس از آن به ترک آباد مراجعت نموده و در سن 18 سالگی ازدواج کردند.

به خاطر مشکلات معیشتی به اجبار تحصیل را رها کرده و برای گذران زندگی به زراعت و کشاورزی پرداختند و شروع تحصیل در حوزه علمیه اردکان را خودشان بدین شرح بیان می کرد:

شبی مرحوم حاج شیخ عبدالکریم به خوابم آمده و از زیر عینک به من نگاه کرد و گفت میرزا : چرا درس  نمی خوانی ؟ گفتم از آقا دایی ( محقق داماد) بپرسید که مرا در یزد داماد کرد و مجبور شدم در ده بمانم و در آنجا زراعت کنم و خرجی نداشتم . شیخ عبدالکریم حایری دو مرتبه فرمود : دو تومان داری درس بخوان .

فردای آن روز به عیال گفتم : می خواهم به اردکان بروم و سوار الاغ شدم و در راه شیخ کاظم ملک افضلی را دیدم که که از لباس روحانیت بیرون آمده بود و مغازه گیوه فروشی داشت ، به من گفت : میرزا نمی خواهی درس بخوانی ؟ گفتم : چرا ولی نمی توانم باید رعیتی کنم . گفت : اخوی ما محمد می خواهد درس بخواند بیایید هم درس شوید و من ومحمد را نزد آیت الله خاتمی برد و معرفی کرد و ما تحصیل را در محضر ایشان شروع کردیم .

ایشان در ادامه گفتند کتابهایی را که از قم آورده بودم در بقچه ای گذاشته بودم وقتی کتابها را برای ادامه تحصیل برداشتم دیدم دو تومان لابلای یکی از کتابها هست که قبلا آنها را آنجا گذاشته بودم و فراموش کرده بودم.

میرزا جمال پیشوایی درحوزه علمیه اردکان مشغول به ادامه تحصیل شدند و هم زمان دو دوره تفسیر المیزان را مباحثه کردند.

و از آن زمان امامت جماعت مسجد جامع ترک آباد را بر عهده گرفتند که تا کنون حدود 65 سال است  به اقامه جماعت ، وعظ و سخنرانی و بیان احکام شرعی ادامه می دهند.

لازم به ذکر است ، مسجد جامع ترک آباد در آغاز مسجدی کوچک بود که به همت ایشان توسعه یافت و هم اکنون پذیرای جمعیتی بالغ بر 1000 نفر است ، علاوه بر این ، ایشان نقش موثری در بنای درمانگاه ترک آباد داشتند.

از جمله ویژگی های اخلاقی حاج آقای پیشوایی سخت کوشی ، کمک به نیاز مندان ، مردمی بودن ایشان را می توان نام برد به نحوی که در تمامی حالات در غم و شادی مردم شریک بوده و در مجالس آنها شرکت و سخنرانی می فرمود.

از دیگر خصوصیات ایشان همکاری در اجرای فعالیتهای فرهنگی و مراسم و مناسبتهای دینی و ولادت و شهادت اهل بیت علیهم السلام و برنامه معنوی اعتکاف است  که در این امور سعی بلیغ و همت وسیعی داشتند.

جا دارد ضایعه اسفناک ارتحال این عالم ربانی را به خانواده ایشان , مردم مذهبی ترک آباد و اردکان , قاطبه علما و مبلغین  ترک آباد و اردکان و... تسلیت عرض نموده و برای آن عالم ربانی علو درجات آرزو نماییم .

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/10/26
نظر
شعارهایی در همایش اعضای ستادهای مردمی احمدی‌نژاد (امتداد مهر) علیه اسفندیار رحیم مشایی و میرحسین موسوی سر داده شد.
به گزارش خبرآنلاین صبح جمعه  همایش ستادهای انتخاباتی مردمی احمدی‌نژاد که با عنوان امتداد مهر شناخته می شوند در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.
در این همایش که از ساعت 8 تا 12 صبح جمعه با حضور مسئولان استانی این ستادهای انتخاباتی برگزار شد پس از سخنرانی مسئولین ستادهای انتخاباتی استانهای آذربایجان و مازندران و آیت الله حائری شیرازی، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سخنرانی کرد.
در میان سخنرانی رئیس جمهور شعار «مرگ بر موسوی» سر داده شد و پس از آنکه مراسم به پایان رسید تعدادی از حاضران شعارهایی علیه اسفندیار رحیم مشایی سر داده و فریاد زدند: «مشایی مشایی، حیا کن احمدی را رها کن»، «احمدی، احمدی مشایی را عوض کن». این شعارها در هنگام ترک سالن سر داده شد.
این شعارها در شرایطی مطرح شد که اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس جمهور را در این همایش همراهی می کردند.
موسسه فرهنگی امتداد مهر ابتکاری است که به منظور ساماندهی ستادهای انتخاباتی مردمی محمود احمدی نژاد از سوی حامیان رئیس جمهور تشکیل شده است.پیش از این شایع بود این ستادها زیر نظر هاشمی ثمره کار می کنند که با مشایی اختلاف دارند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/10/26
نظر

پروژه سزامی
SESAME stands for: “Synchrotron light for Experimental Science and Application in the Middle East
سیب
سزامی به معنای : «تابش سینکروترون برای تحقیقات علوم کاربردی و بکارگیری آن در خاورمیانه» است. درباره این پروژه میتوانید این (از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید) را بخوانید. این جایش جالب است:

کشورهای عضو سزامی: 

- کشورهای ایران، اردن، رژیم اشغالگر قدس ، ترکیه، فلسطین و پاکستان در زیر چتر یونسکو مؤسسین سزامی در سال 0000 بوده اند.

- کشورهای ایران، اردن، رژیم اشغالگر قدس ، بحرین، ترکیه، فلسطین، مصر، پاکستان و قبرس، اعضای رسمی سزامی تا این تاریخ می باشند و درخواست عراق برای عضویت در دستور کار شورا است.

- کشورهای فرانسه، یونان، ایتالیا، کویت، آلمان، ژاپن، سوئد، روسیه، پرتقال، انگلستان و آمریکا عضو ناظر هستند.

خب حالا نکته جالب بعدی این است که وقتی سراغ نمایندگان ایران در سزامی میرویم این دو اسم را می بینیم:

1.دکتر مسعود علی محمدی 
2. دکتر بابک شکری

نکته بسیار مهم

عضویت ایران در پروژه سزامی می‌تواند رویای ساخت شتابدهنده ملی و دستیابی به بیم لاین‌های اختصاصی را که در حال حاضر از سوی محققان سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM) دنبال می‌شود محقق ‌کند. حدود دو سال است که عضویت ایران در سزامی به حالت تعلیق در آمده و در ژوئن آینده نسبت به عضویت دائمی ایران یا لغو عضویت تصمیم گیری می‌شود و این در حالی است که نمایندگان برخی کشورهای عضو از این موضوع (عدم پرداخت بدهی‌ها از سوی ایران) برای کنار گذاشتن ایران سوء استفاده می‌ کنند؛ البته مسوولان یونسکو و سزامی مایل به باقی ماندن ایران در این پروژه به عنوان عضوی ارزشمند با پتانسیل بالا از نظر تعداد محققان و رشد علمی و صنعتی شدن هستند. در شرایط کنونی عضویت در چنین پروژه‌های بین المللی که جزو علوم هسته‌یی نیز محسوب می‌شود بسیار مفید بوده و همانگونه که تاکنون محققان ایرانی از طریق سزامی آموزش‌های زیادی دیده‌اند می‌توانند تولید علم بالقوه‌ای را برای پایه ریزی این فن‌آوری در کشور ایجاد کند.

از اینجاچند سؤال:

کدام یک از اعضای سزامی خاورمیانه از تضعیف ایران بهره می برند؟ چه کسانی بودند که ادعا میکردند دکتر علیمحمدی شخصیت مهمی برای ترور نیست؟ چرا چنین شخصیتی نباید از محافظت نیروهای امنیتی برخوردار باشد؟ مسئولان امنیتی چه جوابی دارند در قبال این سهل انگاری؟ دعوای نمایشی انجمن پادشاهی و تکاوران تندر به نفع چه کسی است؟ چرا دکتر باید در این موقعیت سیاسی به شهادت برسد؟ جلسات اخیر دکتر با دانشجویانش نشان دهنده دغدغه اوست اما چرا اینهمه اصرار؟

زمان – شاید – پرده از برخی اسرار بردارد.

چند نکته بی ربط
  • او هسته ای نبود، سبزها و سازمان انرژی اتمی و بچه های دانشکده فیزیک راست میگویند. این سند نشان دهنده ی  اطلاعیه اساتید دانشکده فیزیک در این مورد است که راجع به صحت آن تردید دارم. (ویرایش ساعت ? بامداد: بچه های دانشکده فیزیک تایید کردند واقعیست.)
  • نه سایتهای خبری غیردولتی و نه صدا و سیما هیچ خبری از این پروژه مشترک ایران و اسرائیل و اردن درج نمی کنند و حتی فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران – که خود زمانی معاون اقتصادی وزارت اطلاعات بوده است – تنها از این صحبت میکند که دکتر شهید فیزیک تهران، کاندیدای معاونت پژوهشی وی بوده است.
  • برخی خبرهای تابناک را باید جدی بگیریم. مخصوصاً این یکی. این خبر فارس هم مهم است.
  • بعد از المپیک مونیخ یک سری از فعالان فکری و فرهنگی عربی در نقاط مختلف دنیا توسط یک سری گروه که مثل قارچ سبز میشدند و بعد از مدتی از بین میرفتند ترور میشدند. این فعالان عمدتا ضدصهیونیست بودند. بعضی از این ترورها باعث شد برخی از کشورهای عربی در روابطشان با هم دچار تنش بشوند. «انجمن پادشاهی» اسم چندان مهمی نیست.
  • اهمیت ترور دکتر علی محمدی و ربوده شدن / فرار آقای شهرام امیری در سفر حج، کمتر از وقایع افغانستان و یمن و (اغتشاشات) تهران نیست.
  • مدتها پیش گاردین و بی بی سی از آموزش کردها توسط اسرائیل خبر داده بودند. بعد از انتخابات اخباری غیررسمی مبنی بر دستگیری چند کرد در وقایع کوی دانشگاه به گوش می رسد. «مجاهدین خلق» و «پژاک» اسمهای چندان مهمی نیستند.
  • حماقت نیست که این مسئله دعوای جدید حزب الهی ها و سبزها بشود؟ چرا احمقانه است! و تاریخ پر است از این وقایع احمقانه!
  • این روزها تاریخ دارد شکل میگیرد، ساده لوح نباشیم: هیچ رسانه ای صادق نیست.

سزامی  و جنجال دیدار وزرای ایرانی و اسرائیلی:

- تصویر/دیدار وزیر ایرانی و وزیر رژیم اسراییل! [تابناک]
سیب
- جوابیه وزیر علوم دولت درباره عکس منتشر شده: وزیر رژیم صهیونیستی، ناشناس وارد مراسم شد. [سرمایه]
سیب
وقتی قرار است کسی چیزی یادش نماند، هیچ کس چیزی یادش نخواهد ماند! این است که جهان‌نیوز خبرش را حذف می‌کند و همه قضیه را فراموش می‌کنند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/10/26
نظر
مناظره شیعه و سنی
مناظره ی بسیار زیبا و جالب علامه قزوینی و مولوی مرادزهی در اثبات حقانیت تشیع یا تسنن. با محوریت حضرت زهرا(س).
این مناظره بصورت زنده از شبکه ی سلام پخش شده است.

بخش اول
?.?? مگابایت (حدود یک ساعت)
دانلود کلیپ صوتی

بخش دوم
?.?? مگابایت (حدود یک ساعت و بیست دقیقه)
دانلود کلیپ صوتی

بخش سوم - نظرات بینندگان
?.?? مگابایت (حدود یک ساعت)
دانلود کلیپ صوتی

شادی روح ملکوتی حضرت زهرا(س) صلوات
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع)


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/10/26
نظر
آیت‌الله احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه نورباران رضوی اظهار داشت: دشمن کیان دینی و علمی ما را نشان رفته است.
وی ادامه داد: دشمن کیان علمی ما را با این ترورها و کیان دینی ما را در روز عاشورا مورد تهاجم قرار داد.
وی تاکید کرد: ما نیز نباید کوتاه بیاییم و بدانیم تا جایی که تهاجم است، دفاع هم لازم است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به وجود جنگ نرم گفت: باید بدانیم در این عرصه، تهمت، افترا و دشنام است، اظهار داشت: شما در میان امام جمعه‌های کشور کسی را نمی‌بینید که در روزنامه‌های شهرش هفته‌ای چند بار به او دشنام بدهند اما باکی ندارم.
وی ادامه داد: حتی به دوستانی مطمئن خودم که مرا به تندی می‌کنند گفته‌ام که من تندرو نیستم اما تا جایی باید پیش رفت که تهاجم است.
این مدرس حوزه با اشاره به توهین‌های دشمن به ولایت فقیه گفت: ما حتی به مقدساتشان نیز دشنام نداده‌ایم بلکه ممکن است از عباراتی تیز استفاده کرده باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در این مسائل، جناحع جریان و آدم‌ها مطرح نیبستند بلکه مسئله تهاجم است و ما تهاجم به کیان دینی را برنمی‌تابیم.
رئیس ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به سخنان اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی درباره یکی از پیامبران گفت: این توهین رئیس دفتر رئیس جمهور توهین به مقدسات دینی است.
وی تاکید کرد: تو چه کاره‌ای که مدیریت پیامبران را تشخیص دهی و چرا باید در جشنواره رازی یک منشی دفتر باید سخنرانی کند.
خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه در دوران نوح نسل بشر رو به انقراض بود و ایشان بشر را نجات داد گفت: مدیرتر از نوح پیدا نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مدیریت هر پیامبری در راستای رسالتش است گفت: در زمان عیسی نیز یهودیان جنایات خود را به حساب خدا می‌گذاشتند و مسیح(ع) این مسیر را عوض کرد و یهود جنایت‌کار به اقلیت تبدیل شد و هنوز منفور است.
وی ادامه داد: این مردم در انتخابات ریاست جمهوری به فردی متدین، صادق و ساده‌زیست رای داد آن وقت فردی مانند مگس درکنار گوش وی وزوز می‌کند که به رئیس جمهور در ابتدا تذکر داده‌ایم.
علم‌الهدی با بیان اینکه ما پای رای خود ایستاده‌ایم تاکید کرد: ما اجازه حضور یک مگس در کنار گوش رئیس جمهور را نمی‌دهیم.
وی با بیان اینکه ما اجازه توهین به مقدسات را به هیچ فردی نمی‌دهیم، گفت: این دین، قرآن و ائمه آسان به دست نیامده که راحت از دست بدهیم.
خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: ما نمی‌ایستیم کسی بر اساس بی‌فکری و فردی به‌خاطر دوستی با دشمن به دین ما بتازد. 

گفتنی است پیش از این در جریان سفر رئیس جمهور به مشهد، آیت الله علم الهدی در اعتراض به حضور مشایی جایگاه سخنرانی را ترک کرده بود.