مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/10/29
نظر
1:سفارش جبرئل امین چیست؟
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه واله: إِنَّ جَبْرَئِیلَ الرُّوحَ الْأَمِینَ نَزَلَ عَلَیَّ مِنْ عِنْدِ رَبِّ الْعَالَمِینَ فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ عَلَیْکَ بِحُسْنِ الْخُلُقِ فَإِنَّهُ ذَهَبَ بِخَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ أَلَا وَ إِنَّ أَشْبَهَکُمْ بِی أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً
پیامبرخدا صل الله علیه واله فرمودند:جبرئیل از طرف خداوند بر من فرود آمد و گفت: اى محمد خوش اخلاقی را از یاد نبر، که خیر دنیا و آخرت در خوش اخلاقی می باشد، اکنون آگاه باشید کسانى از شما به من بیشتر شباهت دارند که اخلاقش از همه بهتر باشد.
               
               
2:افراد مومن چه نشانه هایی دارند؟
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه واله: الْمُؤْمِنُ هَیِّنٌ لَیِّنٌ سَمِحٌ لَهُ خُلُقٌ حَسَنٌ وَ الْکَافِرُ فَظٌّ غَلِیظٌ لَهُ خُلُقٌ سَیِّئٌ وَ فِیهِ جَبَرِیَّةٌ
رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: مؤمن سهل و آسان گیر و نرم خو و جوان مرد و داراى اخلاق خوب است و کافر سخت گیر و درشت خو و داراى اخلاق زشت و تکبر است.
                             
3:بهترین بندگان خداوند چه کسانی هستند؟
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَفَاضِلُکُمْ أَحْسَنُکُمْ أَخْلَاقاً الْمُوَطَّئُونَ أَکْنَافاً الَّذِینَ یَأْلَفُونَ وَ یُؤْلَفُونَ وَ تُوَطَّأُ رِحَالُهُم
رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمودند:بهترین شما کسانى می باشند که اخلاق آن ها از همه نیکوتر است و با لطف و محبت از مردم پذیرائى می کنند و با مردم انس می گیرند و از آنها دلجوئى می نمایند و وسائل استراحت آن ها را فراهم می سازند
                             
4:با چه عملی خود را به قافله کسانی که نماز می خوانند و روزه می گیرند برسانیم؟
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه واله: إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَیُدْرِکُ بِحُسْنِ خُلُقِهِ دَرَجَةَ قَائِمِ اللَّیْلِ وَ صَائِمِ النَّهَار
رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: بنده بخاطر حسن خلق به مقام روزه دار و نمازگزار می رسد
                             
5:چگونه دربهشت همسایه پیامبر باشیم ؟
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه واله: أَقْرَبُکُمْ مِنِّی مَجْلِساً یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً وَ خَیْرُکُمْ لِأَهْلِه.
رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: نزدیک ترین شما به من روز قیامت کسانى هستند که اخلاق نیک داشته باشند، و با خانواده خود به نیکى رفتار نمایند
                             
آدرس:همه روایات برگرفته از بحارالانوار ج 2 باب حسن خلق
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/10/29
نظر
1:چگونه عمر خود را زیاد کنیم؟
قال الإمامُ الصّادقُ علیه السلام:یَعیشُ النّاسُ بإحسانِهِم أکثرَ مِمّا یَعیشُونَ بأعمارِهِم ، و یَموتُونَ بذُنوبِهِم أکثرَ مِمّا یَموتُونَ بآجالِهِم .
امام صادق علیه السلام:مردم بیش از آن که با عمر خود زندگى کنند ، با احسان و نیکوکارى خویش زندگی می کنند.و بیش از آن که به سبب فرا رسیدن اجل خود بمیرن،بر اثر گناهان خویش مى میرند
(1)
2:مقام شخص نیکوکار درجهان دیگر(آخرت)چگونه است؟
قال رسولُ اللّه صلى الله علیه و آله:إنَّ لِلجَنّةِ بابا یُقالُ لَهُ بابُ المَعْروفِ ، لا یَدخُلُهُ إلاّ أهْلُ المَعروفِ .
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: بهشت را دروازه اى است به نام «باب المعروف (دروازه خوبى)» که جز اهل احسان و نیکى از آن وارد نمى شوند.
(2)
3:بهترین سود برای انسان چیست؟
قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام:لا شیءَ أعوَدَ علَى الإنسانِ مِن حِفظِ اللِّسانِ و بَذلِ الإحسانِ 
امام على علیه السلام:براى انسان، چیزى سودمندتر از نگهدارى زبان و بذل احسان و نیکوکارى نیست.(3)
4:مردانگی در چیست؟
قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام:یُستَدَلُّ على مُروءَةِ الرّجُلِ بِبَثِّ المَعروفِ ، و بَذلِ الإحسانِ ، و تَرکِ الامتِنانِ .
امام على علیه السلام:زیاد کردن نیکى و بى دریغ احسان کردن و خوددارى از منّت نهادن، نشانه مردانگى مرد است
(4)
5:چگونه خود را برای مرگ آماده کنیم؟
قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام:إنّما الاستِعدادُ للمَوتِ تَجَنُّبُ الحَرامِ ، و بَذلُ النَّدى و الخَیرِ .
 امام على علیه السلام:آماده شدن براى مرگ، در حقیقت، دورى کردن از حرام و گشودن دست احسان و نیکى است
.(5)
آدرس:همه روایات گرفته شده از میزان الحکمه است وشماره انها به ترتیب زیر است
99:1          2754:2        18294:3       18810:4       19295:5    

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/10/29
نظر
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دادستان عمومی و انقلاب خوی طی چند روز گذشته از سوی گروهک معاند پژاک تهدید به ترور شده بود.

حجت الاسلام سید محمد موسوی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ولی حاجی قلی زاده در زمینه رسیدگی به پرونده های گروهکهای ضد انقلاب، زمین خواری، مفاسد اخلاقی عملکرد درخشانی داشت و احتمال ترور وی از سوی این گروه ها بسیار است.

وی در خصوص نحوه ترور حاجی قلی زاده گفت: سرنشینان یک دستگاه پژو پس از شلیک گلوله به سوی وی و به شهادت رساندنش متواری شدند که در این رابطه گروه ویژه ای برای دستگیری این تروریست ها تشکیل شده است.

به گفته موسوی، ولی حاج ‌قلیزاده از قضات متعهد قوه قضاییه و خانواده معظم شهدا بود و بیش از یک دهه در دستگاه قضایی منطقه خدمت می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی حوالی ساعت هشت شب روز سه شنبه جلوی درب منزل خوی با ضرب دو گلو به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

برادر شهید ولی حاج قلی زاده نیز از فرماندهان لشکر عاشورا بود که به شهادت رسیده بود.

فرماندار شهرستان خوی نیز از تشکیل کمیته ویژه امنیتی جهت پیگیری علل ترور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبرداد.

ابراهیم محمد لو بامداد سه شنبه پس از اتمام نشست شورای تامین در خصوص نتایج این جلسه گفت: پس وقوع شهادت دادستان انقلاب این شهرستان، جلسه شورای تامین بلافاصله تشکیل و تا ساعت 2 بامداد امروز ادامه یافت.

وی ادامه داد: در این نشست ضمن محکومیت ترور وی کمیته ویژه ای متشکل از تمامی دستگاه های امنیتی شهرستان تشکیل شد تا عوامل و پشتیبانان این عمل ننگین شناسایی و هرچه سریعتر به جزای عمل خود برسند.

محمدلو، برگزاری مراسمی باشکوه جهت تشییع جنازه ولی حاج قلی زاده با حضور تمامی اقشار مردم، مسئولان استانی و شهرستان روز چهارشنبه 30 دیماه سال جاری از مقابل درب دادگستری شهرستان خوی تا مزار شهدا را از دیگر نتایج شورای تامین این شهرستان عنوان کرد.

وی با محکومیت این حادثه ننگین گفت: از ساعات ابتدای حادثه عوامل انتظامی و امنیتی موضوع را پیگیری کرده اند و با توجه به سرنخ های موجود چهار نفر مظنون در این رابطه دستگیر شده و پیگیری های بعدی ادامه دارد.

فرماندار خوی در خصوص علل این حادثه با اشاره به تحرکات زیاد عوامل داخلی مشکوک و عوامل وابسته به دشمنان قسم خورده خارج از کشور اظهار داشت: فرضیات زیادی در خصوص این حادثه مطرح است ولی با توجه به تحرکات گروهک های معاند و ضد انقلاب به نظر می رسد وی توسط گروهک های معاند ضد انقلاب ترور شده باشد.

طی 48 ساعت آینده عوامل شهادت دادستان عمومی و انقلاب خوی شناسایی و دستگیر می شوند

محمدلو با بیان اینکه ولی حاج قلیزاده با هیچ فرد یا گروهی مشکل شخصی نداشت، گفت: با توجه به سرنخ های موجود موضوع هم اکنون توسط گروه های امنیتی در دست بررسی است و پیش بینی می شود در عرض 48 ساعت آینده عوامل این حادثه شناسایی و دستگیر شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی حوالی ساعت هشت شب روز دوشنبه جلوی درب منزل خوی با ضرب دو گلو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/10/28
نظر
با عرض سلام خدمت شیخ. همان‌طور که می‌دانید اخیرا شما گوی سبقت را از من در زمینه فکاهی ربوده‌اید و مردم دیگر مرا فراموش کرده و فقط به شما می‌خندند و در این زمینه پله‌های ترقی ظاهرا برای حضرتعالی برقی بوده و بیم آن می‌رود که شما دست زاکانی را نیز از پشت ببندید و به ریش من و عبید قاه‌قاه بخندید.


جناب شیخ! در قزوین از شهر بیرون‌تان نکردند که کردند، شما را در دارالعباده تنها نگذاشتند که گذاشتند، محافظانت از تو عاصی نشده‌اند که شده‌اند، مردم برایت جوک نمی‌سازند که می‌سازند، دشمن از تو سوء استفاده نمی‌کند که می‌کند، به BBC خوراک نمی‌دهی که می‌دهی، هرجا که می‌روی مردم بیرونت نمی‌کنند که می‌کنند، برایت آرزوی مرگ ندارند که دارند، در یک بیانیه 2 صفحه‌ای کلی غلط نداری که داری، نوشته‌هایت سوتی ندارد که دارد، انشایت مزخرف نیست که هست،

غلط غلوط نمی‌نویسی که می‌نویسی، ادعاهایت دروغ نیست که هست، شریعتمداری به تو شیخ از همه جا بی‌خبر نمی‌گوید که می‌گوید، شاعر رسالت به تو شیخ بی‌چراغ نگفت که گفت، مردم تو را بی‌سواد نمی‌دانند که می‌دانند، با صفا نیستی که هستی، سوادت مرا نکشته که کشته، ضریب هوشی‌ات پایین نیست که هست، مشاورت به تو رای داد که نداد، تو را ساده‌گیر نیاورد که آورد، برای زندان رفتن، خودت را به در و دیوار نکوبیدی که کوبیدی، سابقه‌ات به یغما نرفت که رفت، دست استکبار از آستین‌ات بیرون نیامده که آمده، پای دشمن از پاچه شلوارت آویزان نیست که هست، دم خروس از زیر عبایت بیرون نیامده که آمده، ادعای تجاوز نکردی که کردی، سندهایت به درد ننه‌جونت نمی‌خورد که می‌خورد، جمله‌بندی بیانیه‌هایت ایراد ندارد که دارد، در مناظره وقت باقیمانده را نمی‌پرسیدی که می‌پرسیدی،
ادامه مطلب...
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/10/28
نظر

نویسنده : حسین قدیانی (فرزند شهید اکبر قدیانی) سایت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

من هم می‌گویم در انتخابات تقلب شده، ولی نه در این انتخابات، در دوم خرداد تقلب رخ داد؛ «خاتمی» دروغ گفت و «ناطق» راستش را نگفت. درود بر سه «سید حسینی». آری اما «سید»! چرا پای مذاکره با مربی خارجی نشستی؟! جامعه مدنی، ریشه در خانه پیغمبر داشت، یا ویلای جورج سوروس؟!

بگو شیخ بیاید «رو به فردا»، با «آرای باطله» مناظره کند. ساده‌ای تو چقدر شیخ! جواد هم ، به جای «اطاعت» از تو، به موسوی رأی داد!!... آقای مطهری! مقصر احمدی‌نژاد نبود که در مناظره آن حرف‌ها را زد، مقصر امام بود که انقلاب کرد. اصلاً مقصر، ابوتراب بود، که به جای میانه‌روی، طلحه و زبیر را از خود طرد کرد، و در مناظره با «عقیل»، آهن گداخته به دستش نهاد...

آن روزها، در «بیمارستان نجمیه» وقتی «ماما» خبر آورد که «سمیه» صحیح و سالم به دنیا آمده است، مادر نخندید. اشکش از شوق به دنیا آمدن سمیه نبود، واقعا داشت گریه می‌کرد، ضجه می‌زد، آخر دقایقی پیش، از رادیو، با همین گوش‌های خودش، که آن زمان «سمعک» نداشت، خبر شهادت همسرش را شنید...
خدا رحمت کند شهید «سعید شاهدی» را، به شلمچه می‌گفت «شلم»، و تکیه کلامش این بود: «برادر، شلم کجا بودی؟!». «علی مطهری» شلم نبود. استاد شهید می‌گفت: جهاد در راه خدا، لیاقت می‌خواهد. بعضی‌ها ماندند در تهران، تا ذخیره‌ای باشند برای فردای انقلاب، تا در روز مبادا به بازی بیایند و سردار جبهه فرهنگی باشند! چه بسیار که قرار بود به‌عنوان «ذخیره طلایی» به بازی بیایند، اما بازی خوردند. و به جای گل زدن به بی‌بی‌سی، نقش «غضنفر» را بازی کردند، و در شرایطی که دروازه‌بان ما، یکی از دست‌هایش را، در مرحله اول عملیات بیت‌المقدس، از دست داده بود، توپ را درون دروازه خودی کردند، تا بی‌طرفی‌شان را به «فیفا» ثابت کنند.
من یک سوال دارم؛ این منافقین، این آشوبگران خداجو، عاشورای سال گذشته هم، در همین تهران بودند، امسال زیر عبای چه کسی، زبان‌شان دراز شد؟ و از ورای کدام نامه سرگشاده ، پای‌شان به خیابان انقلاب باز شد؟ و این غائله آغاز شد؟ چرا هیچ‌کس در مناظره، این پرسش‌ها را مطرح نمی‌کند؟! آقای ضرغامی! اگر مردی، مرا به رسانه ملی دعوت کن، زبان من «سرخ» است، و سر سبز اموی را بر باد می‌دهد.
هنوز باید مناظره کرد! بگو شیخ بیاید «رو به فردا»، با «آرای باطله» مناظره کند. ساده‌ای تو چقدر شیخ! جواد هم ، به جای «اطاعت» از تو، به موسوی رأی داد!!
آقای مطهری! مقصر احمدی‌نژاد نبود که در مناظره آن حرف‌ها را زد، مقصر امام بود که انقلاب کرد. مقصر، امام بود که قائم‌مقامش را، با ادبیاتی بدتر از احمدی‌نژاد، خلع کرد. مقصر، امام بود که ولایت فقیه را، ولایت انبیا می‌دانست. اصلاً مقصر، ابوتراب بود، که به جای میانه‌روی، طلحه و زبیر را از خود طرد کرد، و در مناظره با «عقیل»، آهن گداخته به دستش نهاد. و در مناظره بعدی، شمع بیت‌المال را خاموش کرد...
مرد، مولای ماست که خیمه انقلاب را سرپا نگه داشته. مولای ما، امام را دوست دارد، نه بالاشهر را. حسینیه جماران را دوست دارد، اما به این بهانه نیاوران نیامد، ویلانشین نشد.
ما تند نرفته‌ایم، شما زیادی آرام می‌آیید. شما حتی از مادر «شهید کارور» که 75 سال دارد و کمرش قوز کرده و آرتروز دارد، آهسته‌تر راه می‌روید. با همه این احوال، 9 دی آمد خیابان انقلاب. آقایان! مالک‌اشتری‌های خوبی باشید، و فقط به خاطر رسیدن به مصر، گام‌های‌تان تند نشود! و تنها وقتی نامزد ریاست جمهوری هستید، نطق‌تان باز نشود. مالک، ملک و املاک نداشت، مالکِ اموالش نبود، مالکِ نفسش بود. یکی از محافظان‌تان را مأمور کنید که به جای جسم‌تان، مراقب نفس‌تان باشد...

متن کامل


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/10/28
نظر
 در همین حال، خبرها حاکی است که محمد خاتمی هم برای بار دوم دست به قلم شده و با نوشتن نامه ای به مسئولان کشور، از افراطی گری های فرقه سبز و برخی سران و فعالان اصلاح طلب، اعلام برائت کرده است.

آقای خاتمی همچنین نوشته است که من از همان ابتدا به دوستان تاکید کردم که این راه اشتباه است اما آنان به سخن من گوش نکردند.

او پیش از این نیز، نامه دیگری با همین مضمون به یکی از شخصیت های عالی رتبه نظام نوشته بود که پس از رسانه ای شدن آن، با فشار اطرافیان و گروه های تندرو مواجه و مجبور به تکذیب آن شد اما یک روز پس از آن، روزنامه جمهوری اسلامی به تایید نامه نگاری آقای خاتمی پرداخت.

نامه نگاری های شخصیت های مطرح اصلاح طلب و ابراز پشیمانی آنان از رویدادهای اخیر، در شرایطی به سوژه داغی برای محافل سیاسی تبدیل شده است که گفته می شود مسئولان نظام و حامیان انقلاب اسلامی همچنان تاکید دارند که سران اصلاحات باید ضمن "اعلام رسمی پشیمانی خود" و "جبران خسارت ها"، در برابر رفتارهای اخیر خود  "پاسخگو" باشند و در برابر اجرای قانون مقاومت نکنند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/10/27
نظر

چند روز پیش :

رئیس شورای شهر اردکان با اشاره به اختلافات شهرستان‌های میبد و اردکان در زمینه تقسیمات مرزی گفت: توافق جدیدی در زمینه تقسیمات این دو شهرستان را نمی‌پذیریم.

سیدمحمد حسین‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان اظهار داشت: بنا بر مصوبه سال 1366 که به تایید مقامات ارشد دو شهرستان اردکان و میبد همچنین استان و در نهایت به تایید وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و کشور رسیده پایبند هستیم و تحت هیچ شرایطی توافق جدیدی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: اگر بنا باشد در هر دوره هر مسئولی تغییراتی در محدوده شهرستان‌ها ایجاد کند، مشکلات فراوانی برای هر دو شهرستان ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز مسئولان شهرستان اردکان به لحاظ عقلی و شرعی پایبند قراردادها و توافقات قبلی انجام شده بین مقامات ارشد هستند.

رئیس شورای شهر اردکان با ابراز تاسف از اینکه بعضی اوقات شاهد تنظیم و توزیع اطلاعیه‌هایی از سوی برخی افراد ناشناس هستیم که حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تصریح کرد: ما معتقدیم هیچ یک از اقدامات به نفع دو شهرستان اردکان و میبد نیست.

وی اضافه کرد: مبنای تقسیمات سیاسی یا تعیین محدوده قانونی شهر تنها ملاک ثبتی نیست و برخی مسئولان در این زمینه تنها مدعی هستند و ما نیز به صراحت اعلام می‌کنیم که قدمی خلاف قانون و خارج از محدوده قانونی شهر برنداشته‌ایم و تمام فعالیت‌هایی که تاکنون توسط شهرداری اردکان انجام شده در چارچوب قانون و توافقات گذشته بوده است.

رئیس شورای شهر اردکان با تاکید بر اینکه نباید بر اختلافات تقسیمات مرزی در میان دو شهرستان دامن زد، بیان داشت: باورمان این است که مسئولان هر دو شهر در محدوده مورد اختلاف فعالیت‌هایی موازی انجام دهند تا مردم هر دو شهر بتوانند از این فعالیت‌ها حداکثر بهره‌ را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: بین مردم شهرستان‌های میبد و اردکان مشکلی وجود ندارد و تنها عده‌ای معدود و ناشناخته سبب ایجاد تنش و مشکل بین مردم می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان‌های اردکان و میبد در همسایگی یکدیگر قرار دارند و از چندی پیش برخی مسئولان این شهرستان بر سر محدوده تقسیمات شهرستانی دچار اختلاف نظر شده‌‌اند که البته این امر طی چند سال گذشته توسط برخی دامن زده شده است