مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/1/22
نظر

چه شد که موجبات اختلاف و سرخوردگی در بین دوستداران و علاقمندان احمدی نژاد به وجود آمد؟

چه شد  که عده ای که احمدی نژاد را " تکرار رجایی " می دانستند  و دولت احمدی نژاد را گل سر سبد دولتهای سی و  چهار ساله ی نظام می دانستند ، امروز از دولت سازندگی که لطماتش بر گرده ی قشر مستضعف هنوز هم سنگینی می کند و دولت اصلاحات که جای زخمهایش بر فرهنگ و قداست نظام هنوز  باقی است ، را با نامی خوشتر یاد می کنند.

این همه آبادانی در روستاها و شهرها در شش ساله دولت نهم و دهم که قابل مقایسه با همه دولتهای قبل نیست ، اینهمه طرحهای حمایتی از قشر مستضعف و کم در آمد ( مسکن مهر - یارانه ها - سهام عدالت - تسهیلات مسکن و ...)  و ... اینهمه کار و تلاش و خدمت به مردم در راستای عدالت ... چرا به یکباره در زیر گامهای سهمگین انحراف ، لجاجت و شاید ... در حال له شدن و به فراموشی سپردن می باشد.

11 روز دور کاری (خانه نشینی) - انتصابها و عزلهای مساله دار - کشف فساد مالی در این دوره - غیبت های مکرر در مجمع تشخیص علی رغم تذکر رهبری - طرز برخوردی عامیانه در خانه ملت در برابر سئوال های نمایندگان -  قطع ارتباط با علما و مراجع -  ضعف در برابر ناملایمات اقتصادی و عدم نظارت کافی بر اوضاع بازار خرد و کلان -  و ...

این همه انحراف و به تبع آن ضعفها  از کجا آغازشد؟

این همه به زیر پا گذاردن همه شعارها ، همه آمال مردم مستضعف و ولایتمدار ، همه ... سرمنشاش کجاست؟

در بخش نظرات همین پست منتظر طرح تحلیل ها و نقطه نظرات شما خوانندگان عزیز در  خصوص همه انحرافهای احمدی نژاد هستیم!

فقط یک تحلیل کوتاه و بدون شرح را  بار دیگر با نگاه به  نامه ای کوتاه و گویا با دست خط اماممان حضرت سید علی  مرور خواهیم کرد:


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 91/1/21
نظر

چهره خیابان های شهر ، حجاب فاطمی ندارد


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/1/20
نظر

ایران در سال 1958، به عضویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (I.A.E.A) درآمد و در سال 1968، پیمان عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای (N.P.T) را امضا کرد و در سال 1970، آن را در مجلس شورای ملی به تصویب رساند. آمریکا در سال 1967، اولین رآکتور تحقیقاتی 5 مگاواتی آب سبک را به ایران فروخت و شرکت آمریکایی (AMF)، این رآکتور را در دانشگاه تهران نصب و راه‌اندازی کرد. 
برنامه ایران در سال 1353 این بود که در عرض بیست سال، چرخه کامل سوخت را بومی کرده و بیست و سه هزار مگاوات برق را از طریق 22 نیروگاه هسته‌ای تامین نماید.
در تاریخ 18 دی ماه 1373 قرارداد تکمیل و راه‌اندازی واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر به صورت مشارکتی بین ایران و روسیه منعقد گردید و در مرداد 1377 بار دیگر این قرارداد مورد بازبینی کلی قرار گرفت.
در زمان دولت هشتم ایران، این دولت حاضر به پذیرش چند توافق‌نامه شد که به تدریج کلیه فعالیت‌ها و مطالعات مرتبط با دانش اتمی در ایران را به حالت تعلیق در آورد.
در سال اول فعالیت دولت نهم جمهوری اسلامی ایران، ایران اعلام کرد تعلیق داوطلبانه غنی‌سازی به پایان رسیده‌است و با فک پلمب، فعالیت‌های UCF اصفهان را تحت نظارت آژانس ادامه می‌دهد. 
در(9 آوریل2006) 20 فروردین سال 1385 دانشمندان ایرانی موفق به تولید چرخه کامل سوخت هسته‌ای در مقیاس آزمایشگاهی شدند وخبر دستیابى ایران به فناورى غنى‌سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران اعلام شد.
در پی این موفقیت دانشمندان و متخصصان کشورمان در دستیابی به نسل جدیدی از سانتریفیو‌ژها در ایران و اعلام آن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورمان در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی‌سازی اورانیوم محسوب می‌شود و ایران به کشورهای عضو باشگاه اتمی پیوست. 
پس از آن با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش‌هاى افتخار آفرین دانشمندان جوان ایرانى در دستیابى کشور به فناورى صلح آمیز هسته اى، 20 فروردین در تقویم رسمى ایرانیان «روز ملى فناورى هسته اى» نام گرفت
ایران بر حق قانونی خود در استفاده از انرژی هسته‌ای تأکید دارد. ایران با امضای پیمان عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای (N.P.T) در سال 1968، از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار گشت.
فعالیت‌های مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور طی سالهای 84 و 88 از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته‌است.

در ادامه مطلب سیر تاریخی فعالیتهای هسته ایران در دو دوره قبل و بعد از انقلاب مورد بررسی قرار می گیرد:

ادامه مطلب...