مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/7/28
نظر

پزشکان هندی با موفقیت دختربچه دو ساله هندی -لاکشمی تاتما- را که با چهار دست و چهار پا و همچنین اعضای اضافه داخلی- دو معده و چهار کلیه- به دنیا آمده بود ، مورد عمل جراحی قرار دادند.

یک تیم 30 نفره پزشکی در یک جراحی طولانی‌مدت 27 ساعته این عمل را انجام دادند.

وضعیتی که دختربچه هندی به آن مبتلا بود از لحاظ پزشکی «ایسکیوپاگوس» ischiopagus نامیده می‌شود. وقتی در زمان رشد جنینی دوقلوها در قسمت ایسکیوم به هم متصل می‌شوند ، این اصطلاح به کار برده می‌شود.

قلوی همسان این دختر ، در زمان زندگی جنینی به درستی تکامل پیدا نکرده بود و در حالی که اصلا سر نداشت، اندام‌هایش در وضعیتی بسیار نادر به این دختر متصل شده بود.

از آنجا که هندوها طبق اعتقادات خود رب‌النوع ثروت را دارای 4 دست می‌دانند ، لاشمی تاتما را با این الهه مقایسه می‌کردند و بعضی از ساکنان دهکده ای که لاشمی همراه والدینش در آن زندگی می‌کرد ، به همین علت برای این دختربچه احترام زیادی قائل بودند.

 








نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/7/28
نظر
سال 1384 و به دنبال کشتار بیرحمانه تعدادی از هموطنانمان در منطقه تاسوکی در جاده زاهدان به زابل، نام عبدالمالک ریگی و گروه تروریست و جنایتکار وی مطرح شد. از همان زمان به بعد این گروهک جنایتکار که از حمایت آمریکا برخوردار است، هر چند وقت یک بار با عملیاتی تروریستی، امنیت جنوب شرق کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است.
سال 1385 این گروهک تروریستی با انفجار بمبی در مسیر اتوبوس کارکنان سپاه باعث شهادت جمعی از آن عزیزان شد.

از دیگر عملیات‌های تروریستی این گروهک، انفجار مسجد علی ابن ابی‌طالب(ع)‌ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود که بیش از 20 نفر از هم‌میهنانمان در آنجا به شهادت رسیدند.

در طول این سال‌ها و در دوران فعالیت این گروهک، همواره اخباری رسمی و غیررسمی از حمایت‌های آمریکا از عبدالمالک ریگی منتشر شده است و مصاحبه‌هایی که وی با تلویزیون صدای آمریکا انجام می‌دهد، می‌تواند مؤید ارتباط وی با برخی مسوولان آمریکا باشد.

یک روز پس از حادثه تروریستی منطقه پیشین استان سیستان و بلوچستان نیز سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه از به دست آمدن اطلاعاتی خبر داد که دلالت بر حمایت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و پاکستان از عبدالمالک ریگی دارد.

عاشق حسین، مدیر رادیو پشتو برون‌مرزی صداوسیما در گفتگو با «جام‌جم» دلایل انجام چنین حمایت‌هایی از گروهک‌های تروریستی را توضیح داده است:

آمریکا و انگلیس چه بهره‌ای از اقدامات گروه‌های تروریستی نظیر طالبان و گروه ریگی می‌برند؟

شما می‌دانید که القاعده و طالبان در حقیقت ساخته و پرداخته سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان، انگلیس، آمریکا، عربستان و تا حدودی امارات عربی متحده است. سال 1997 خانم بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر وقت پاکستان که در انگلیس در تبعید به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای به دست داشتن در تشکیل پدیده طالبان اعتراف کرد و گفت: ما در شکل‌گیری این پدیده، تنها نبودیم. وی افزود: ما در این قضیه، نقش مجری را داشتیم و آمریکا و انگلیس خط و برنامه دادند و عربستان سعودی نیز برای این تشکیلات از نظر مالی هزینه می‌کرد. البته آمریکا به خاطر ادعاهای واهی حقوق بشر نمی‌توانست طالبان را به رسمیت بشناسد، اما 3 کشور عربستان، امارات و پاکستان در آن زمان، رژیم طالبان را به رسمیت شناختند.

در حال حاضر نیز که رژیم طالبان سقوط کرده است، کشورهای عربستان و امارات، همچنان با سران طالبان در ارتباطند و هر زمانی که سران طالبان با ماموران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، جلسه‌ای برگزار می‌کنند، این جلسات یا در عربستان یا در امارات یا در کویته پاکستان برگزار می‌شود.

آیا حمایت از گروه تروریستی‌ که به سرکردگی عبدالمالک ریگی فعالیت می‌کند، در ادامه همین سیاست‌ها صورت می‌گیرد؟

این کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که باید گروه‌هایی شبیه طالبان در دیگر کشورها و مناطق همچون آسیای میانه تشکیل شود. آنها در ایران نیز گروهی تروریستی را با عنوان جندالله و به سرکردگی عبدالمالک ریگی تشکیل دادند. عربستان هزینه‌های مالی این گروهک را تامین می‌کند، آمریکا و انگلیس به آنها خط می‌دهند و پاکستان نیز به آنها مکان داده است. الان هم عوامل این گروهک تروریستی در استان بلوچستان پاکستان مستقر است و در کراچی نیز پایگاه دارند. عبدالمالک ریگی با شبکه مافیای بین‌المللی در ارتباط است و سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) از گروهک عبدالمالک ریگی حمایت و محافظت می‌کند و اعضای این گروهک براحتی و با حمایتISI در کراچی و کشورهای عربستان و امارات تردد می‌کنند.

کشور پاکستان همواره آسیب‌های فراوانی از عملیات‌های تروریستی دیده است. حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی را چگونه می‌توان توجیه کرد؟

ما در پاکستان 2 حکومت داریم؛ یکی حکومت پشت پرده و دیگر حکومت روی پرده. حکومت روی پرده عبارت است از همین رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و سایر مسوولان رسمی کشور پاکستان که ما می‌شناسیم؛ اما اینها از خودشان چیزی ندارند.

اصل حکومت در پشت پرده و دستISI و ارتش است. اینها یکسری برنامه‌های دیگری هم دارند، مثلا عوامل افراطیISI یکسری تفکرات افراطی وهابی و سلفی دارند و با همکاری طالبان و القاعده، به فکر تشکیل یک امارت بزرگ در کل منطقه هستند.

شما به حمایت برخی افراطیون سازمان اطلاعات ارتش پاکستان از گروهک تروریستی ریگی اشاره کردید. با توجه به این که این گروهک عملیات‌های تروریستی خود را در ایران اجرا می‌کند، این عوامل ارتش پاکستان چه سودی از این مساله می‌برند؟

آمریکا و انگلیس از این حوادث یک هدف را دنبال می‌کنند و افراطیون پاکستان یک هدف را. آمریکا و انگلیس به دنبال این هستند که کل منطقه را ناامن کنند. بر همین اساس می‌بینیم که عراق و افغانستان را ناامن و پاکستان را با یک جنگ داخلی روبه‌رو کرده‌اند. تنها کشوری که در حال حاضر از نظر امنیت و ثبات،‌ حرف اول را می‌زند، جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا و انگلیس چنین مساله‌ای را برنمی‌تابند و می‌خواهند به نوعی، ایران را نیز دچار ناامنی داخلی کنند. گروهک تروریستی جندالله نیز با همین هدف تشکیل شده است.

آمریکا و انگلیس از ناامن کردن ایران به دنبال این هستند که ایران را تحت فشار قرار دهند تا در زمینه‌های دیگر از جمله فلسطین و انرژی هسته‌ای، تسلیم خواسته‌های غرب شود.

نیروهای افراطی پاکستان نیز از بروز این حوادث در پی این هستند که ایران را تابع سیاست‌های شوم خودشان کنند. بخصوص پاکستان در مورد روابط با هند بسیار حساس است و در حالی که این کشور را به عنوان یک دشمن می‌داند، نمی‌تواند قبول کند ایران با هند روابط دوستانه‌ای داشته باشد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/7/27
نظر
شیرین عبادی در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی، با دفاع از سلاح های هسته ای غرب و اسرائیل ، برنامه هسته ای ایران را نکوهش کرد!

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، شیرین عبادی در مصاحبه با این روزنامه گفت: آیا تا به حال اتفاق افتاده از شدت نگرانی فعالیت هسته ای انگلیس، فرانسه و اسرائیل خوابتان دچار اختلال شود؟ البته که نه! زیرا به طور کلی دموکراسی پایدار و متحدان دموکراتیک به صورت خاص تهدید به حساب نمی آیند. اصلا اگر همسایه شما شهروندی مسئول باشد، چه کسی اهمیت خواهد داد که او تفنگ داشته باشد؟

وی پس از حمایت از حق غزب و اسرائیل در داشتن سلاح اتمی در ادامه اظهارات خود ضد برنامه هسته ای کشورمان موضع گرفت و گفت: حتی اگر دولت ایران متعهد شود که همین امروز فعالیت هسته ای خود را متوقف کند، باز هم اطمینانی به تعهد آنها نیست زیرا ممکن است در مکان و زمانی دیگر اقدام به از سرگیری حرکت مخفیانه اش کند.

  روزنامه واشنگتن پست، دیدگاه عبادی را مشابه نومحافظه کاران آمریکا توصیف کرد و نوشت: ایده عبادی دقیقاً همانند نومحافظه کارانی است که سال ها علیه ایران جبهه گیری کرده بودند.

در بخش دیگری از مصاحبه عبادی آمده است: ایرانی دموکراتیک، برنامه هسته ای را دنبال نخواهد کرد؛ شاید مردم ایران پرستیژ ورود کشور به باشگاه اتمی را دوست داشته باشند اما مایل نیستند برای دستیابی به این امر هر بهایی را بپردازند.

وی در مورد تحولات اخیر رابطه ایران و آمریکا گفت: ما در تاریخ 22 خرداد در آستانه براندازی رژیم بودیم که اوباما دچار جهل شد و دست به سوی احمدی نژاد دراز کرد اما هنوز فرصت باقی است که با او دست دوستی ندهد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/7/27
نظر
ماجرای های مشارکتی ها در جلسات زیرزمینی

فعالت های حزب مشارکت وارد فاز زیرزمینی شده است.
اخیرا اعضای حزب مشارکت در برخی استان ها برای حفظ انسجام درمیان هواداران خود تصمیم به تشکیل محفل های خصوصی جهت آموزش های حزبی و درمیان گذاشتن آخرین تصمیمات تشکیلاتی گرفته اند.
براساس این گزارش در این جلسات که به شکل مخفی و در هسته ای جداگانه 5 تا 7 نفره و در خانه برخی از اعضاء تشکیل می شود،به شرکت کنندگان در این جلسه بر ترغیب اعضای خانواده و آشنایان خود به تماشای شبکه های ماهواره ای بویژه شبکه بی بی سی تاکید شده است.همچنین در این جلسات به تماسهای تلفنی از طریق برخی سیم کارت های اعتباری توصیه شده است.

نوروز از شهدای سیستان باعنوان " کشته" یاد کرد

سایت نوروز، ارگان حزب مشارکت از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با عنوان کشته یاد کرد. متن خبر تنظیمی توسط ارگان این حزب را در ادامه می خوانید:
چند فرمانده سپاه در اثر بمب گذاری کشته شدند
به گزارش منابع خبری حداقل دو نفر از فرماندهان سپاه پاسداران در اثر بروز انفجاری در استان سیستان و بلوچستان کشته شده اند.
این انفجار صبح روز یکشنبه 26 مهر (18 اکتبر) و در جریان همایشی میان سران طوایف و قبایل در منطقه "پیشین" (در حد فاصل شهرستان های سرباز و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان) رخ داد.
ظاهرا این همایش با هدف ایجاد "وحدت میان عشایر شیعی و سنی" برگزار شده بود و چند فرمانده سپاه از جمله نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران و فرمانده قرارگاه قدس، و رجب علی محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان در اثر این انفجار کشته شده اند.
فرمانده سپاه ایرانشهر، فرمانده سپاه سرباز، و فرمانده تیپ امیرالمومنین نیز از جمله کشته شدگان هستند.
ایرنا خبرگزاری رسمی ایران انفجار انجام شده را حمله ای انتحاری دانسته و از برخی منابع نقل کرده است که انفجار توسط فردی انجام شد که مواد منفجره به خود بسته بود.
این خبرگزاری شمار کشته شدگان و مجروحان را "بر اساس شنیده ها، حدود 60 نفر" اعلام کرده است و برخی منابع از کشته شدن "گروهی از سران قبایل و عشایر استان" نیز در جریان این حادثه خبر داده اند.
خبرگزاری فارس که نزدیک به سپاه محسوب می شود عوامل انجام این حمله را "افراد ناشناس" دانسته است.
علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز در واکنش به حادثه رخ داده، هدف آن را ممانعت از "توسعه اقتصادی در سیستان و بلوچستان" دانست و گفت: "قطعا سپاه پاسداران با نیروى مضاعف براى ایجاد امنیت و توسعه‌ى سیستان و بلوچستان اقدام خواهد کرد."

تکمیل عملیات تروریست ها توسط سایت آقازاده آشوبگر

سایت آقازاده آشوبگر در ادامه اقدامات تفرقه افکنانه خود،شهادت سردارشوشتری را حاصل موضع گیری های اخیر وی دانست!

سایت «آینده» منتسب به مهدی هاشمی رفسنجانی در مطلبی تحت عنوان«حمله انتحاری بی سابقه و شهادت 4فرمانده ارشدسپاه» و دربخش نظر خوانندگان به نقل از یکی خوانندگان خود نوشت:«آینده ی عزیز لطفا از پیشینه این فرماندهان بنویسید. و خصوصا موضع گیری های اخیرشان را بررسی کنید تا ریشه های این اتفاق برای ما مشخص تر شود».
این سایت همچنین بااتخاذ رویه تفرقه افکنانه و در شرایطی که به باور کارشناسان اقدام تروریستی سیستان در راستای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بوده ،با انتشار پیامی مدعی وجود یک گروه ترور شیعی در قم شد!دراین پیام آمده است:«این جمله شما هم عجیب است که نوشتی:"مشخص نیست این افراد که مدعی دفاع از حقوق مردم بلوچ هستند، چگونه به راحتی ده ها تن از هموطنان سنی و بلوچ را به خاک و خون می کشند!".
آیا همین سوال را میتوانید از گروههای تروریستی شیعه که در قم لانه کرده اند وهموطنان شیعی خویش را تکفیر کرده وترور میکرده اند طرح کنید؟ آنانی که احکام قتلهای زنجیره ای را میدادند ودرصدد عملیات مسلحانه ای هستند که از طریق همان لانه های جوخه مرگ در قم هدایت میشوند!! از قدیم گفته اند یه سوزن به خویش بزنیم یه جوالدوز به دیگری.»
سایت آینده که بنظر می رسد با وقوع این حادثه تروریستی به دنبال فضا سازی خاصی می باشد در ادامه کامنت های خود در مطلب دیگر ی به نقل از یکی دیگر از خوانندگان خود نوشته است:«نمیدانم منعکس میکنین یا نه ولی به عنوان یک طلبه با اطلاع میگم که پیروان یکی از مکاتب مسلمان ریختن خون شیعه را به صرف شیعه بودن جایز می دانند .چند قرن پیش نیز شخصی که از او بعنوان مبارز و قهرمان جنگهای صلیبی یاد می شود بر اثر یک فتوا فقط در یک روز 70000 شیعه را در شامات قتل عام کرد ...... نمی دانم کی ولی باید روزی افتخارات اینها در شیعه کشی را بصورت کتابی جمع آوری کرد . ضمنا برای دیدن گوشه ای از زحمات این برادران در ریختن خون شیعیان عراق سری به سایت وهابی : http://www.vahhabi.com/و یاعالم اباده شیعه بزنید.( البته بسیار تاسف بر انگیز است ).
این سایت همچنین در ادامه کامنت های خود به تکمیل عملیات تروریست ها علیه سپاه پرداخت و در نظری عجیب به نقل از یکی دیگر از خوانندگان خود نوشت:« بدور از احساسات وقتی سپاه دنبال پارازیت زدن و خرید سهام ودخالت در سیاست و اقتصاد و هشدار مکرر به مردمی که دنبال مطالبات قانونی خود هستند باشد وتمرکز خودرا از دشمن اصلی منحرف کند از این دست اتفاقات زیاد میافتد.»

آمریکا و انگلیس مظنون به حمایت از تروریست ها در ایران

رسانه ها و مطبوعات جنوب شرق آسیا روز دوشنبه با انعکاس وسیع اقدام تروریستی در استان سیستان و بلوچستان و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و مردم این استان، تاکید کردند که آمریکا و انگلیس مظنون به حمایت از تروریست ها در ایران هستند.
خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) طی گزارشی درباره این عملیات تروریستی تاکید کرد که تهران اکنون آمریکا و انگلیس را عامل اصلی حمایت از تروریست ها می داند گر چه این موضوع از سوی واشنگتن رد شده است.
این خبرگزاری افزود: در جریان عملیات تروریستی در شرق ایران شش تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 23 نفر دیگر کشته شدند.
این خبرگزاری می افزاید: این عملیات در حالی صورت می گیرد که مقامات ایرانی به تازگی یک دور از مذاکرات خود با غربی ها را درباره برنامه های هسته ای برگزار کرده اند.
برناما می افزاید: گروه شورشی محلی موسوم به (جندالله) که تهران واشنگتن را حامی آنها می داند، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
این خبرگزاری می افزاید: برخی از تحلیلگران طالبان در پاکستان در همسایگی ایران را عامل اصلی این گونه اقدامات تروریستی می دانند اما سپاه پاسداران آمریکا را به حمایت از عناصر تروریست متهم می کند.
بر اساس این گزارش، تهران آمریکا را مسوول انجام اقداماتی برای بی ثباتی در این کشور ، می داند و انگلیس نیز به عنوان دشمن سنتی ایران در مظان اتهام قرار دارد.
شبکه تلویزیونی خبر آسیا متعلق به سنگاپور نیز با انعکاس خبر این عملیات تروریستی، نوشت: حداقل دو نفر از فرماندهان سپاه پاسداران در اثر حمله انتحاری در استان سیستان و بلوچستان کشته شده اند. وزارت کشور ایران تعداد کشته شدگان را 29 نفر و تعداد مجروحین را دست کم 28 نفر اعلام کرده است.
این شبکه تلویزیونی می افزاید: حمله مذکورصبح روز یکشنبه 26 مهر (18 اکتبر) و در جریان همایشی میان سران طوایف و قبایل در منطقه "پیشین" (در حد فاصل شهرستان های سرباز و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان) رخ داد.
به گزارش این شبکه تلویزیونی همایش مذکور با هدف ایجاد "وحدت میان عشایر شیعی و سنی" برگزار شده بود و چند فرمانده سپاه از جمله نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران و فرمانده قرارگاه قدس، و رجب علی محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان در اثر این انفجار کشته شده اند.
شبکه تلویزیونی خبر آسیا در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس از سوی ایران به عنوان مظنون حمایت از گروه های تروریستی معرفی شده اند، این گونه اقدامات را محکوم کرد.
این شبکه تلویزیونی تاکید کرد که آمریکا هرگونه ارتباط این انفجار با نیروهای آمریکایی را تکذیب کرده است.
این شبکه تلویزیونی افزود: این در حالی است که قبل از این "علی لاریجانی" رییس مجلس ایران حمله مذکور را به نیروهای آمریکایی نسبت داده بود.
روزنامه های استار و نیواستریتز تایمز مالزی نیز با انعکاس حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن آن تاکید کردند که نیروهای نظامی ایران اخطار داده اند که به شدت با تروریست ها برخورد خواهند کرد.
پایگاه خبری موسسه اطلاع رسانی جنوب جنوب (SSIG) نیز در خبر مشابهی با محکوم کردن این اقدام تروریستی، اعلام کرد که 6 تن از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران و جمعی از مردم عادی در این حمله تروریستی کشته شده اند.

کپسول اکسیژن در ساختمان نیمه ساخت در نزدیکی وزارت نفت منفجر شد

براثر انفجار کپسول اکسیژن مخصوص جوشکاری در یک ساختمان نیمه ساخت در جنب ساختمان وزارت نفت در تهران یک تن کشته و 17 نفر مجروح شدند.
    
ساکنان محله رودسر در خیابان حافظ یکشنبه شب از وقوع انفجار در منطقه محل سکونت خود خبر دادند.
یک شاهد عینی به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر کارگران این ساختمان نیمه ساخت تبعه افغانستان هستند و نیروهای امداد و آتش نشان باحضور به موقع در محل انفجار، آنان را از محل حادثه خارج کردند.
یکی از کارگران مجروح افغان که در محل حادثه حضور داشت، اعلام کرد: در این حادثه یکی کارگران که ایرانی و به نام سعید بود بر اثر شدت انفجار و جراحات وارده فوت کرد.
وی افزود: سعید در حال جوشکاری بود که کپسول اکسیژن ناگهان منفجر شد.
مجروحان این حادثه برای مداوا به بیمارستان های اطراف انتقال یافتند.
یک مسوول سازمان آتش نشانی ضمن تایید انفجار کپسول اکسیژن گفت که در این حادثه فقط به ساختمان در حال ساخت خساراتی وارد شده است.
وی افزود، اهالی محل به علت شدت صدای انفجار از خانه های خود خارج شده بودند اما به کسی آسیبی نرسیده است و مجروحان حادثه از کارگران ساختمان در حال ساخت هستند.

سکوت خاتمی،کروبی و موسوی در برابر فاجعه تروریستی پیشین

محمد خاتمی،میرحسین موسوی و مهدی کروبی از صدور هرگونه بیانیه یا پیام در محکومیت فاجعه تروریستی "پیشین" که به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و روسای قبایل منطقه انجامید،خودداری کردند.
    
اجتناب خاتمی،موسوی و کروبی در شرایطی صورت می گیرد که آنان پیش از این ، مشابه این گونه اعمال تروریستی را در سایر کشورها و به ویژه در منطقه اروپا و امریکا به سرعت محکوم می نمودند.
طی ماههای اخیر خاتمی،موسوی و کروبی بارها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد هجوم قرار داده و با ادعاهای دروغین ،نظام جمهوری اسلامی را به سرکوب و شکنجه متهم ساختند.
گفتنی است برخلاف آقایان خاتمی،موسوی و کروبی، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی امروز پیشین را محکوم کرد.

تعبیر انرژی آزاد شده از فریادهای کواکبیان توسط عضو هیئت رئیسه مجلس

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به شدت به هیات رییسه درخصوص در اختیار گذاشتن فرصت برای بیان تذکر اعتراض داشت که در نهایت با جهانبخش محبی‌نیا عضو هیات رییسه درگیری لفظی پیدا کرد.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای تصریح کرد: به ملت ایران اعلام می‌کنم این چیزی که اکنون درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها می‌بینید حاصل توافق رییس‌جمهور و کمیسیون ویژه است.
در ادامه میکروفون وی قطع شد و ابوترابی رییس جلسه گفت: این تذکر نبود نظر شما بود.
کواکبیان که به روند اجازه دادن به نمایندگان برای دادن تذکر بشدت اعتراض داشت در ادامه خطاب به ابوترابی فرد اظهار داشت: بر اساس بند 17 هیات رییسه قسم یاد کردید اجازه تذکر به نمایندگان دهید اما این کار سلیقه‌ای انجام می‌شود و به هر کس که خودشان می‌خواهند اجازه تذکر می‌دهند.
ابوترابی فرد در پاسخ به وی گفت: یکی از نمایندگانی که بیش از همه از حقوق نمایندگی خود استفاده می‌کند شما هستید ممکن است گاهی قصوری اتفاق بیفتد اما حتما تقصیر نیست.
در ادامه در حالی که میکروفون کواکبیان قطع بود وی با فریادهای بسیار اظهار داشت: حتما باید فریاد بکشیم که اجازه صحبت دهید.
جهانبخش محبی‌نیا عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به کواکبیان گفت: شما انرژی جمع شده دارید که اکنون آن را آزاد کردید و به طور کلی برای صحبت کردن اشتها دارید.
که در این هنگام کواکبیان در پاسخ به وی گفت: غلط می‌کنید من می‌توانم صحبت کنم.
گفتنی است نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس از جمله تابش به اطراف کواکبیان آمدند و وی را به آرامش دعوت کردند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/7/27
نظر
رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور طی گزارشی محرمانه وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی های پس از انتخابات را برای کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح می کنند. اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بعدازظهر فردا (سه شنبه) راهی کاخ دادگستری می شوند تا طی گزارشی محرمانه از جزئیات پرونده بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر باخبر شوند.

به نوشته اعتماد، در این نشست که با اصرار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار می شود، قرار است دستگاه قضایی کشور در مورد علت بازداشت ها، وضعیت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات و علت استمرار بازداشت های فعالان سیاسی اصلاح طلب و تصمیم دستگاه قضایی برای نحوه برخورد با متهمان حوادث اخیر توضیح دهد. آنچه سبب شده است ارشدترین مقامات دستگاه قضایی یعنی آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و غلامحسین محسنی اژه یی دادستان کل کشور در جلسه فردایشان به کمیسیون امنیت ملی، خود به تشریح وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی های پس از انتخابات بپردازند، تاکید نمایندگان بر روشن شدن ابهامات مطرح شده در پرونده های قضایی بازداشت شدگان به ویژه 30 تن از فعالان سیاسی اصلاح طلب در بند است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقدند دریافت اخبار و اطلاعات با واسطه اصل خبر را دچار دگرگونی می کند، لذا در موضوعی با این اهمیت که هر روز شایعات متعددی به حساسیت آن دامن می زند، بهتر است نمایندگان بدون واسطه اصل اخبار را از دستگاه قضایی دریافت کنند تا در صورت لزوم به درستی و با اطمینان کامل درباره آن اطلاع رسانی کنند. اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام این خبر و با تاکید بر اینکه کمیسیون به شدت به دنبال جلسه مشترک با آیت الله صادق لاریجانی و اژه یی است، گفت؛ کارهای مقدماتی در این باره از سوی کمیسیون انجام شده و بر اساس اعلام های صورت گرفته قرار بر این شده است که دستگاه قضایی به این خواست مجلس پاسخ بدهد. این چهره حامی احمدی نژاد افزود؛ عده یی فکر می کنند مجلس دیگر به ماجرای بازداشت های پس از انتخابات وارد نمی شود اما این طور نیست و اعضای کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون تخصصی در پی استمرار تعامل شان با دستگاه قضایی هستند. وی گفت؛ ما همچنان خواستار پیگیری امور اغتشاشگران از سوی دستگاه قضایی هستیم و معتقدیم باید قانون در مورد افرادی که نظم کشور را بر هم ریختند جزء به جزء اجرا شود. کوثری ادامه داد؛ پس از پایان تحقیقات کمیته ویژه مجلس، کمیسیون منتظر کامل شدن پرونده متهمان حوادث اخیر از سوی دستگاه قضایی بود و هم اکنون که دستگاه قضایی فرصتی داشته تا پرونده ها را تکمیل کند، زمان آن است که مقامات قضایی در این باره به مجلس توضیح دهند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فردا (سه شنبه) در حالی برای استماع گزارش وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی های پس از انتخابات راهی کاخ دادگستری می شوند که جمعی از اعضای این کمیسیون معتقدند وزیر اطلاعات نیز باید در این جلسه حضور داشته باشد و در کنار رئیس قوه قضائیه از ناآرامی های پس از انتخابات و حوادث احتمالی بعدی به کمیسیون گزارش دهد. حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اعلام این خبر گفت؛ ضروری است حیدر مصلحی وزیر اطلاعات درباره تحولات و مسائل بعد از انتخابات و برخی تحرکاتی که در جهت تخریب چهره نظام صورت می گیرد به کمیسیون گزارش دهد. وی با تاکید بر لزوم حضور مصلحی در نشست کمیسیون با صادق لاریجانی و اژه یی گفت؛ امیدواریم این جلسه به انتشار بیانیه یی منجر شود.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/7/27
نظر
موضوع تملق و چاپلوسی مسئولان همواره مساله ای دردناک و تاسف آور در تاریخ کشورمان بوده است و این موضوع بارها توسط مسئولان عالی رتبه کشور تقبیح شده است.

به گزارش جهان، این موضوع بهانه ای شد تا برخی نمایندگان مجلس به متن شکایت خود از معاون اول رئیس جمهور اتهاماتی نظیر تملق و چابلوسی را هم اضافه نمایند.

در همین زمینه سایت رجانیوز با انتشار مطلبی به سابقه تاریخی مدیحه سرایی محمدرضا رحیمی از مسئولان عالی خود اشاره کرد و به این موضوع شدیدا انتقاد نمود.

رجانیوز نوشت: آبان ماه سال 74 اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت در حالی در که در ششمین سال ریاست جمهوری اش را پشت سر می گذاشت، برای اولین بار سفری چند روزه به استان کردستان داشت. 

پس از انجام این سفر، استانداری کردستان با انتشار کتابی با عنوان «دیدار سردار سازندگی از کردستان سرزمین عشق و دوستی» به بررسی نتایج این سفر پرداخت.
استاندار وقت کردستان در مقدمه این کتاب، زیبایی‌های این سفر را خارج از توان گفتار و نوشتار دانسته و آن را منحصر به فرد و در هاله ای از نور ایمان و ایثار و جوانمردی عنوان کرده است. 

محمدرضا رحیمی در ادامه هاشمی رفسنجانی را این گونه توصیف می کند: «آقای هاشمی را محبوب می پندارند که تنها یار نیست، یاور نیز هست. او را جانانه کرم پیشه ای می انگارند که از کنعان انقلاب اسلامی به مصر کردستان قدم می گذارد، عاشقانه عزیزش می دارند و با تمام هستی خریدار محبتش می گردند.» 

وی همچنین اوج زیبایی این سفر را این گونه شرح داده است: «اوج زیبایی این دلدادگی در حرکت غرور آفرین آن پیرزن سقزی تجلی می کند که با تمام داراییش که در یک رأس بز خلاصه می شود، در صف خریداران یوسف انقلاب اسلامی قرار می گیرد و اشک شوق از چشمان آقای هاشمی جاری می سازد.» 

رحیمی در ادامه می افزاید: نکات قابل ملاحظه ای در لحظات دیدار حضرت ایشان از مناطق کردستان وجود دارد که حقیقتاً جز در آثار اساطیری و مبالغه ها و اغراق های شاعرانه تصور آنها در باور هیچ کس نمی گنجد، مگر آن که انسان خود بوده و به رای العین مشاهده کرده باشد و حیرت و اعجاب و ناتوانی ما در ترسیم آن عظمت ها از همین جا ناشی می شود. پیرمرد مریوانی خطاب به رئیس جمهوری محبوب خود در حالی که گریه امانش نمی دهد، می گوید: اگر فرزندی داشتم، ذبیح مقدمت می کردم.» 

رحیمی در انتهای این مقدمه «دستاوردهای شیرین این سفر مبارک» را تبدیل کردستان به یک استان برخوردار و فروزان شدن چشم انداز توسعه و ترقی کردستان می داند و هاشمی رفسنجانی را «شخصیت ممتاز جهان اسلام و سردار دلاور سازندگی» می خواند. 

یکی از فصول این کتاب، به اشعار و نثرهایی که در جریان این سفر سروده و نوشته شده، اختصاص یافته است. در یکی از این اشعار با عنوان پرتو خورشید آمده است:
ای رییس دولت خدمتگزار، ای هاشمی
با قدومت شهرمان همچون گلستان آمده
ناکسان را حسرت و بخل و حسد مهمان بود
غافلند از نعمتی کز سوی یزدان آمده
یا رب از لطف تو خواهم طول عمر هاشمی
زآنکه با حسن نظر از بهر عمران آمده
در یکی دیگر از این اشعار با عنوان کاروان سالار بیداری به تمجید از هاشمی رفسنجانی ومحمدرضا رحیمی پرداخته شده است:
دولت ملت نو از هاشمی پاینده باد
می سپارد شخص را دولت سرای خویشتن
چون رحیمی حاکمی فرزانه دارد کاردان
هر کسی باید که بنشیند به جای خویشتن
کوری چشم حسودان منافق این دو یار
کرده در دل‌های مردم باز جای خویشتن 

در بخش دیگری از این کتاب با چند نفر از هنرمندان بدون ذکر نام آنها مصاحبه شده است: «با آمدن آقای هاشمی به کردستان تمام جنبه ها به خصوص امور فرهنگی رو به ترقی خواهد رفت و تمام این حرکات و این سفر تحت مدیریت بسیار هوشمندانه استاندار کردستان بوده است.» 

یک هنرمند خوشنویس هم می گوید: «حرکت های آینده همگی از برکات سفر پربرکت ریاست محترم جمهری به کردستان است که آن هم باز می گردد به ایثار و ازخودگذشتگی استاندار با تجربه و دردآشنای استان جناب آقای رحیمی.» 

همچنین در این کتاب که در 350 صفحه منتشر شده تصویر مشهور آرایش تراکتورهای جمع‌آوری شده از سطح استان کردستان در استقبال از هاشمی رفسنجانی موجود است.

رحیمی 3 سال قبل نیز در حضور دکتر احمدی‌نژاد به ذکر خاطره‌ای از سفر خود به سوریه پرداخت و گفت یک فرد سوری به وی گفته است که اگر قرار بود بعد از پیامبر اسلام باز هم پیامبری بیاید، آن فرد احمدی‌نژاد بود.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/7/27
نظر
سرانجام پس ازنزدیک به دوماه از خبر جهان مبنی برانتخاب دکتر رحیمی به عنوان معاون اول دولت دهم و تکذیب توام با اتهام زنی وی به سایت جهان روز گذشته رئیس جمهور در حکمی رسما رحیمی را به این سمت برگزید.

به گزارش جهان، به دنبال جنجال انتصاب اسفندیار مشایی و خروج برخی وزرای موفق دولت نهم که رئیس جمهور از برخی از آنها به عنوان میوه های کابینه یاد کرد و سرانجام این جنجال نیز که مانند بسیاری از فعالیتهای دولت نهم رهبر معظم انقلاب را مجبور به ورود به قضیه کرد، انتصاب دکتر رحیمی را می توان گام دیگری در تحقق دولت اسلامی مدنظر محمود احمدی نژاد دانست.

بنابراین گزارش این انتصاب قابل پیش بینی بیش از همه از آن نظر جالب توجه می نماید که بسیاری از تحلیل گران سیاسی در تشریح موفقیت قابل توجه احمدی نژاد در انتخابات دهم علاوه بر ویژگی های شخصی و خدمات موثر دولت دهم مخالفت صریح محمود احمدی نژاد با سیاست های آیت الله هاشمی در زمان زمام داریش در اداره کشور را موجب موفقیت وی و به صحنه آمدن آرای خاموش می دانند ولی در این میان انتخاب فردی که سابقه قرابت بسیاری با سیاست
محمدرضا رحیمی در زمان مسئولیت سابقش در دیوان محاسبات بارها از دفتر مقامات عالی رتبه نظام درخواست ملاقات کرده بود که این ملاقات هیچگاه محقق نشد.
های آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارد و در انتخابات سال 84 نیز از وی حمایت کرده بود در این سمت قابل تعجب است.

در همین رابطه یکی از خبرنگاران هیئت دولت که از زمره حامیان سرسخت دولت هم به شمار می رود چندی پیش در مورد رحیمی این گونه می نویسد :در زمانی که وی استاندار دولت رفسنجانی در کردستان بود رئیس جمهور وقت به این استان سفر کرد و رحیمی کشاورزان را مجبور کرد که دهها تراکتور خود را به گونه ای پارک کنند که ازبالا جمله درود بر هاشمی را شکل بدهند.

علاوه بر اینکه ظاهرا در همین سفر رحیمی بوسه ای جانانه نیز بر دستان هاشمی رفسنجانی زده است.

یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار جهان گفت: محمدرضا رحیمی در زمان مسئولیت سابقش در دیوان محاسبات بارها از دفتر مقامات عالی رتبه نظام درخواست ملاقات کرده بود که این ملاقات هیچگاه محقق نشد.

به هر حال همان گونه که باید به رئیس جمهور حق داد تا افراد امین و مورد وثوق خود مانند مشایی کردان و رحیمی را برای کابینه اش برگزیند به حامیان ودوستداران انقلاب نیز باید حق داد که ازاین انتخاب های قابل تامل سرخورده شده و انگشت ابهام و تعجب خود را نسبت به علاقه شدید دکتر احمدی نژاد به افرادی چون رحیمی، کردان و مشایی به سمت شعارهای انقلابی رئیس دولت نهم نشانه روند.

پیش از این جهان خبر داده بود که رئیس جمهور قصد دارد به دلیل جنجالی بودن گزینه مدنظرش برای معاون اولی رئیس جمهور این انتخاب را به بعد از رای اعتماد موکول کند.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/7/26
نظر
اخبار واصله حاکی است برخی تلاش می کنند کوکب موسوی خامنه فرزند میرحسین موسوی که هم اکنون در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای فعالیت می کند، به عنوان مدیر در حوزه تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی منصوب شود.

بنا بر این گزارش، دختر میرحسین موسوی در سال 83 متقاضی پذیرش بدون کنکور در دوره دکتری فیزیک دانشگاه امیرکبیر می شود و مسئولان آن دانشگاه نیز در اقدامی خلاف قانون در حالی که نامبرده دارای معدل 5/13 در دوره کارشناسی و 7/14 در کارشناسی ارشد بوده، وی را پذیرش می کنند.

شیرزادیان سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با برنا، درباره انتصاب کوکب به عنوان مدیر در حوزه تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی، تصریح کرد: خانم کوکب موسوی بصورت پیمانی در هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای فعالیت می کند، اما تاکنون هیچ سمتی رسمی دیگری در این پژوهشگاه به وی محول نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خانم موسوی از زمان گذران دوره دکترا، در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای فعالیت می کند.