مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/7/30
نظر
سردبیر پیشین مجله متعلق به اشرف پهلوی از خود و خاتمی به عنوان برندگان جایزه ای موسوم به گفت وگوهای جهانی در دانمارک خبر داد.
داریوش شایگان بدون اشاره به نام نامزدها، اظهار داشت این جایزه سال جاری میلادی راه اندازی شده و اولین جایزه آن به من و محمد خاتمی تعلق می گیرد. این جایزه قرار است درباره تحقیقات بینا فرهنگی، و همکاری و ارتباط های فرهنگی اهدا شود.
وی با اشاره به فعالیت های قبل از انقلاب خود در زمینه گفت وگوی تمدن ها گفت: برنامه ما آن زمان کاملاً روشن بود؛ دیالوگ بین تمدن های آسیایی و ارزیابی موقعیت آنها در برابر دیگر تمدن های دنیا، هدف اصلی ما بود و اینکه ایران، به عنوان امپراتوری وسط یا مرکز بوده و همیشه نقش پل ارتباطی را بین شرق و غرب داشته است.
شایگان افزود: خاتمی در گفت وگوی تمدن ها بیشتر به بعد سیاسی توجه نشان می داد و بیشتر در عرصه روابط سیاسی بود. من به طور مشخص نمی دانم برنامه اصلی او برای گفت وگوی تمدن ها چه بود. البته گفت وگوی فرهنگ ها در قبل از انقلاب هم از سوی دولت وقت حمایت می شد ولی چیزی که اهمیت داشت این بود که حرف ایران در آن زمان برش داشت(!) و تمام دنیا از همکاری با روشنفکران و نهادهای فرهنگی ایران استقبال می کرد!!
گفتنی است داریوش شایگان در انجمن فلسفه متعلق به فرح پهلوی عضویت داشت و پس از انقلاب، مدت ها سردبیری مجله ایران نامه متعلق به بنیاد مطالعات ایران و اشرف پهلوی را به عهده داشت. زمانی که خاتمی شعار گفت وگوی تمدن ها را مطرح کرد، بسیاری از محافل ضدانقلابی اعلام کردند که این شعار توسط کسانی چون شایگان و آشوری وضع شده و خاتمی فقط کپی برداری کرده است.
زمانی فرج سرکوهی در نشریه آدینه با لحنی مواخذه آمیز و معنادار پرسیده بود چگونه است که هر وقت سفارت فرانسه می خواهد از روشنفکران در ایران حمایت و تمجید کند، از شایگان حمایت می کند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/7/30
نظر
به گزارش باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام حمید رسایی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما برای احترام به کسانی که این نامه را امضا نکرده اند و ممکن از طرف مردمشان درحوزه انتخابیه مورد سوال قرار گیرند اسامی امضا کنندگان را منتشر نکردیم.
رسایی افزود: این اسامی در دادستانی کل کشور موجود است و هر کس سوالی دارد می تواند موضوع را پیگری کند.
این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد که این نامه در برگه های رسمی مجلس که مخصوص نمایندگان است تنظیم شده و امضای 100 نماینده نیز درآن موجود است.
رسایی تصریح کرد:‌ که این نمایندگان با جدیت پیگیر شکایت خود هستند و ما پیش بینی می کنیم که تعداد امضا کنندگان آن طی روزهای آینده بیشتر شوند.
وی افزود: این 100 نماینده بیش از یک سوم نمایندگان مجلس را تشکیل می دهند که خواستار رسیدگی به اقدامات میر حسین موسوی که موجب اتهام زنی به نظام شده است هستند.
وی افزود: ما احساس می کنیم دستگاه قضایی نیز پیگیر موضوع است
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/7/28
نظر

آخرین گفته‌های منتشر نشده میرحسین:
جنبش من کندویی است/حاکمیت سر عقل بیاید/کوتاه نمی‌آیم

میرحسین موسوی با تشکیل حلقه ای از نزدیکان و برخی حامیان خود قصد ایجاد موج جدیدی از آشوب و اغتشاش در کشور را دارد.
سایت خبری «پرسا نیوز» در همین زمینه به نقل از یک منبع آگاه نوشت : جلسات این حلقه به صورت برنامه ریزی شده در مکان های مختلف برگزار می گردد.
از سوی دیگر شنیده شد که  در یکی از جلسات تعدادی از شرکت کنندگان با اشاره به سنگین بودن محتوای بیانیه های موسوی به وی توصیه کرده اند که بیانیه هایش را طوری تنظیم نماید که طبقه متوسط به پایین هم قادر به درک!! آنها باشند.گزارش خبرنگار ماحاکی از آن است که جلسات مذکور در جمع مجمع ادوار نمایندگان مجلس بوده است.

همچنین شنیده ها حکایت ازآن دارد که میرحسین موسوی دریکی از این جلسات اظهار داشته: جنبش جدید که در حال پی ریزی آن هستیم مثل کندو است که افراد با هم رابطه عمودی ندارند . حسن این روش این است که نمی توانند رهبر جنبش را زمین بزنند چون در این سیستم وظیفه رهبری هدایگری و سیاست گذاری است.

میرحسین موسوی در ادامه گفته: امیدوارم حاکمیت سر عقل بیاید چون در غیر این صورت به ضرر خودشان است چون من هم از موضع خودم پایین نخواهم آمد.موسوی می افزاید:کار ما خیلی پرهزینه است این هزینه از خود من شروع می شود و هرکس به سهم خود باید آماده پرداخت هزینه باشد.