خبرگزاری فارس: حسینعلی منتظری شب گذشته در سن 87 سالگی در منزلش دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسینعلی منتظری شب گذشته در منزلش دار فانی را وداع گفت. یوسف صانعی و ابراهیم امینی در منزل منتظری حضور یافته و درگذشت او را تسلیت گفتند. حسینعلى منتظرى در سال 1301 خورشیدى (1340 هجرى قمرى - 1922 میلادى) در شهر نجف آباد در 24 کیلومترى غرب اصفهان به دنیا آمد و در سال 1320 برای ادامه تحصیل از اصفهان عازم قم شد. وی شب گذشته در سن 87 سالگی در قم از دنیا رفت. حسینعلی منتظری که قبل از پیروزی انقلاب سوابقی انقلابی در مبارزات به رهبری امام خمینی(ره) داشت، پس از انقلاب به توصیه های حضرت امام که خواستار پاک کردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نکرد و در نهایت بعد از ارتحال امام اجازه داد نیروهای مخالف امام راحل خاطراتی را برای او تنظیم کنند. در این خاطرات نسبت های ناروایی به امام وارد شد. دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران پاسخی برای آیت الله منتظری تهیه کرد، ولی دولت خاتمی اجازه انتشار این خاطرات را نداد ولی این پاسخ در نهایت با مجوز موسسه نشر آثار امام منتشر شد. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
ایلنا: آیتالله حسینعلی منتظری، یکی از مراجع تقلید شیعیان شب گذشته درگذشت. حجت الاسلام احمد منتظری در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با تایید خبر فوت آیتالله منتظری گفت:شب گذشته آیتالله منتظری بر اثر بیماری درگذشت. آیات امینی و صانعی هم اکنون در بیت آیتالله منتظری حضور دارند. آیتالله حسینعلی منتظری در سال ???? خورشیدی در نجفآباد دیده به جهان گشود. او پس از انقلاب به عنوان قائم مقام حضرت امام انتخاب شد و ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی را نیز بر عهده داشت. از جمله آثار آیت الله منتظری می توان به "نهایة الاصول " (تقریر درس اصول مرحوم آیت الله العظمى بروجردى )،"البدرالزاهر فى صلاة الجمعة و المسافر" (تقریر درس فقه مرحوم آیت الله العظمى بروجردى )،"دراسات فى ولایة الفقیه و فقه الدولة الاسلامیة " در چهار جلد، "کتاب الزکوة " در چهار جلد،"کتاب الخمس و الانفال "،"کتاب الحدود"،"دراسات فى المکاسب المحرمة " در سه جلد،"التعلیقة على العروة الوثقى "،مباحث فقهى "الصلوة "، "الغصب "، "الاجارة " و "الوصیة " (تقریر درسهاى مرحوم آیت الله العظمى بروجردى )،مباحث "استصحاب "، "تعادل " و "تراجیح " (تقریر درسهاى مرحوم آیت الله العظمى خمینى )،"درسهایى از نهج البلاغه " در ده جلد که سه جلد آن تاکنون چاپ شده است،"درسهایى از اصول کافى "،"مناظره مسلمان و بهایى "،"شرح خطبه حضرت فاطمه زهرا(س )" به زبان فارسى و اردو،"از آغاز تا انجام " (در گفتگوى دو دانشجو) به زبان فارسى و عربى،16 - "رساله توضیح المسائل " به زبانهاى فارسى و عربى و اردو،"رساله استفتائات " در دو جلد،"استفتائات مسائل ضمان "،"رساله حقوق "،"احکام پزشکى "،"معارف و احکام نوجوان "،"معارف و احکام بانوان "،"احکام و مناسک حج "،"موعود ادیان "،"اسلام دین فطرت "،کتاب "خاطرات " در دو جلدو اشاره کرد. پایان پیام
علی مطهری حذف هاشمی رفسنجانی از ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی را پروژه ای می داند که با همراهی و همکاری برخی عناصر ذی نفوذ واجد حسن نیت و فاقد بصیرت مواجه شده است. با این حال مطهری معتقد است که این پروژه در نظام جمهوری اسلامی به سرانجام نخواهد رسید. مطهری در مصاحبه با عصرایران از موقعیت کنونی و آینده سیاسی هاشمی سخن می گوید. ادامه مطلب...
پس از ساخت فیلمهای مختلف و انتشار کاریکاتورهایی موهن از پیامبر اعظم(ص)، اخیراً طراحی اسماء متبرکه "الله" و "لاالهالاالله" بر روی لباس را در دستور کار خود قرار دادهاند. به گزارش پرچم، به تازگی شلوارکهایی منقوش به پرچم کشورهای ایران و عربستان و جمله "لااله الا الله" توسط یکی از پیمانکاران تامینکننده پوشاک فروشگاههای زنجیرهای ...، در این فروشگاهها توزیع شده است. این شلوارک ها علاوه بر این فروشگاه های زنجیره ای در بسیاری از فروشگاه های لباس نیز دیده شده است. در شلوارکهای مذکور که تولید یک شرکت خارجی است و از طریق کشور امارات متحده عربی و همکاری مرزنشینان وارد کشور ایران شده است، به جای کلمه جلاله در پرچم ایران تصویر تاج رژیم پهلوی درج شده است. گفتنیاست، چندی پیش نیز شلوارهایی در بازار تهران رویت شد که کلمه جلاله "بسماله الرحمن الرحیم" بر روی جیب پشت آن حک شده بود.
سازمان قضایی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیهای روند رسیدگی به پرونده بازداشتگاه کهریزک را تشریح کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، به اطلاع میرساند پرونده بازداشتگاه کهریزک با صدور کیفرخواست علیه 12 متهم به دادگاه ارسال شد.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده، به دنبال وقوع حوادث و ناآرامیهای پس از انتخابات، از تاریخ 25/3/1388 تا 3/4/1388 تعداد 23 متهم و در تاریخ 19/4/1388 تعداد 145 متهم با دستور مقام قضایی به بازداشتگاه کهریزک اعزام میشوند. ادامه مطلب...
جریان سبز اموی که کار خود با سوء استفاده از نماد سبز شروع کرد امروز به سمتی می رود که نمادهای فراماسونری و صهیونیستی را در طرح های خود پوشش می دهد.سایت های حامی مهندس موسوی جدیدا نماد های ضد اسلامی و ضد شیعی که نشان دهنده آرمان های صهیونیست هستند، را به صورت گسترده در طرح های خود پوشش می دهند.سایت جرس متعلق به عطا الله مهاجرانی این طرح ها را منتشر کرده است بنابر این گزارش در حال حاضر وجه مشترک تمامی این طرح ها را می توان چشم داخل مثلث دانست. لازم به ذکر است این طر ح نماد فراماسونری است که در تمامی طرح های صهیونیستی که به آخر الزمان اشاره دارد آممده است.
جالب آنکه این طرح -چشم داخل مثلث- در پول ملی آمریکا «دلار» که طراحش ایدئولوژیست های صهیونیست هستند، نیز به کار رفته است.
پیش از این نیز متفکران جنبش سبز اموی نمونه های انحراف خود با به کار بردن نام «دین سبز» که در آن همجنس گرایان و بهاییان نیز مقبول هستند را نشان داده بودند. نمایش این نماد در طرح ها و پوستر های جنبش سبز اموی نشان می دهد این جنبش مسیر رسیدن به آرمان های صهیونیست را سریعتر از حد ممکن پیش گرفته است.قابل توجه آنکه نماد چشم داخل مثلث نشان دجال نیز می باشد. ظهور دجال یک چشم یکی از نشانه های مدنظر و دلخواه صهیونیست ها برای به راه انداختن جنگ جهانی دلخواهشان به نام آرماگدون است.لازم به یادآوری است که حامیان آقای موسوی در روز قدس شعار "نه غزه لبنان " را سر دادند تا به این وسیله مخالفت خود با آرمان فلسطین را نشان دهند.
پیرامون بعضی درخواست هایی که جریان فتنه در این روزها دارند، یک نکته ی مهمی هست که به نظرم گفتنش مفید باشد. هرکسی که در یک نظام قرار دارد می تواند به طور تئوریک به یک قانون یا نحوه ی اجرای آن، یا مجری آن منتقد باشد و اعتراض داشته باشد. مثلاً می تواند در این زمینه مقاله بنویسد یا... اما یک شخص یا جریان مادامی که می خواهد در آن نظام بماند، نمی تواند به طور عملی با چیزی که قانونی است (مثل حکم قاضی) مخالفت عملی کند. مثلاً من اعتقاد دارم آقای موسوی «مفسد فی الارض» است و طبق قوانین کشور باید اعدام شود، و دستگاه قضایی وظیفه ی قانونی اش را انجام نمی دهد. می توانم راجع به این موضوع بیانیه بدهم، اما اگر خودم رفتم به طور غیرقانونی حکم اعدام او را اجرا کردم یا از مردم خواستم بدون توجه به قانون کشور بریزند در خیابان ها و تا اعدام آ.موسوی متحصن شوند، دیگر در چارچوب قانون نیستم و باید هزینه ی سنگین این کار را بپردازم. یا مثلاً همان طور که به عملکرد خلاف قانون دستگاه قضائی که چند سال پیش پرونده ی رشوه گیری نفتی مهدی هاشمی را متوقف کرد و به جایش دوستان مان را به دادگاه احضار کرد، معترض هستم، اما نمی توانم با حکم دادگاه (که به نظر من کاملاً باطل و ظالمانه است) مخالفت عملی کنم. خلاصه : یک نفر یا جریان باید تکلیف خودش را مشخص کند؛ دو راه دارد:
یا در نظام هست؛ در این صورت حق مخالفت عملی با احکام نظام را ندارد. همان کاری که امروز ما می کنیم، علی رغم تمام انتقاداتی که به بخش های مختلف نظام داریم. یا سال ها افراد و جریان های مختلف سیاسی کشور (از جمله خود آ.موسوی) می کردند.
یا از نظام خارج شده؛ در این صورت نباید انتظار داشته باشد که از حقوق قانونی کسانی که در نظام هستند استفاده کند. همان کاری که ما زمان شاه کردیم، یا سلطنت طلب ها 30 سال است که دارند می کنند.
شترمرغ بازی با نظام که نمی شود!
یک نفر می تواند به الزامات بودن در یک نظام سیاسی تن ندهد، با احکام مراجع قانونی یک نظام مخالفت عملی کند. مثلاً مقابل نتیجه قانونی انتخابات بایستد و طرفداران اش را به خیابان ها بریزد که جلوی نظام بایستند. و یک نفر می تواند به الزامات بودن در یک نظام سیاسی تن دهد، احکام مراجع قانونی را (ولو قبول نداشته باشد) در عمل قبول کند. و روزنامه داشته باشد، حزب داشته باشد، نامزد انتخابات شود، و... اما این دو مشی نمی توانند در یک نفر جمع شوند! آقایان باید تکلیف شان را مشخص کنند که می خواهند اپوزیسیون این نظام قرار بگیرند یا نه. انتخاب با خودشان است، اما هر راهی را که انتخاب کنند، باید به الزامات اش پایبند باشند. نمی شود که هرجا به نفع شان است، درون نظام باشند، هرجا به نفع شان نیست بیرون نظام! شنیده اید که به شترمرغ گفتند بار ببر. گفت پرنده که بار نمی برد! گفتند پرواز کن، گفت شتر که پرواز نمی کند! حال این آقایان هم وقتی بهشان گفته می شود اگر در مزرعه ی پربرکت نظام جمهوری اسلامی می مانید، بارِ گردن نهادن به احکام قانونی را بکشید، پرنده می شوند! و وقتی می گوییم پس اگر پرنده هستید، و دیگر (مثل سلطنت طلب ها) در مزرعه ی نظام نمی مانید، انتظار مجوز و... نداشته باشید، شتر می شوند! و این هم یکی دیگر از شاخصه های جریان نفاق است...