مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/6/30
نظر
دستگاه قضا در پاسخ به مطالبات هفت ماهه درباره مهدی هاشمی در اوایل سال جاری حکم بازداشت وی را صادر کرد اما بی تفاوتی پسر دوم آقای هاشمی، همزمان دو موضوع "تعقیب بین المللی" و صدور حکم غیابی درباره او را به موضوع مورد توجه فعالان سیاسی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه ایران در مورد رویه جلب متهم از طریق پلیس بین الملل توضیح داد: پس از صدور حکم جلب از سوی قاضی پرونده و ارائه آن به دادستان، در صورت عدم مراجعه متهم به دادگاه داستان می تواند بلافاصله از طریق وزارت امور خارجه برای دستگیری متهم اقدام نماید.

نوروزی که خود قاضی دادگستری است، ادامه داد: وزارت خارجه می تواند با کمک گرفتن از کشورهایی که قرارداد استرداد مجرمین را با آنها دارد، متهم را دستگیر نماید.

وی با اشاره به اینکه فرار از دست ماموران نیز خود جرم محسوب و بر اتهامات متهم افزوده می شود، تصریح کرد:‌ در واقع متهم با رفتن به خارج از کشور درصدد فرار از قانون است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شیوه دستگیری متهم از طریق اینترپل را در مورد مهدی هاشمی نیز صادق دانست و گفت: هیچ تفاوتی میان متهمان وجود ندارد و مجرم مجرم است.

مشکلی در زمینه دستگیری مهدی هاشمی از طریق اینترپل وجود ندارد

با این حال دادستان تهران هفته گذشته اعلام کرد که مشکلاتی در زمینه کمک گرفتن از اینترپل برای دستگیری مهدی هاشمی وجود دارد.

البته وی اشاره ای به این مشکلات نکرد اما بخشی از فعالان سیاسی معتقدند وابستگی سیاسی مهدی هاشمی می تواند مانعی بر سر راه دستگیری وی باشد.

نوروزی هم با اشاره به اظهارات دادستان تهران تاکید کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد مگر اینکه دولت انگلیس حاضر به همکاری با دولت جمهوری اسلامی و تحویل مهدی هاشمی نباشد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/6/29
نظر
سید محمد خاتمی پس از پایان هشت سال ریاست‌جمهوری به همراه چند تن از وزاری دو دولت خود بنیادی را تحت عنوان بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران (باران) تأسیس کردند.

مؤسسان بنیاد باران سیدمحمد خاتمی، حسن حبیبی (معاون اول رئیس‌جمهور در سال‌های 1368 تا 1380)، محمدرضا عارف (معاون اول رئیس‌جمهور در سال‌های 1380 تا 1384)، محمد باقریان (مشاور خاتمی)، محمد ستاری‌فر (رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور )، سیدصفدر حسینی (وزیر اقتصاد دولت اصلاحات) و جعفر توفیقی‌داریان (وزیر علوم دولت اصلاحات) بودند و این بنیاد با اعتبار اولیه چهارده میلیون ریال برگزار شد.

جمشید انصاری، حبیب الله بیطرف، مرتضی حاجی، سیدحسن رسولی، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف و بیژن نامدار زنگنه از اعضای هیات‌مدیره بنیاد باران هستند.

اعضای شورای عالی این بنیاد از افرادی همچون جمشید انصاری، حمیدرضا برادران‌شرکا، اشرف‌السادات بروجردی، حبیب‌الله بیطرف، نصرالله جهانگرد، اسحق جهانگیری، مرتضی حاجی، الهه حجازی، محمود حجتی، سیدحسن رسولی، زهرا شجاعی، محمد شریعتمداری، سیدمحمد صدر، محسن صفایی‌فراهانی، رضا فرجی‌دانا، سیدحسین مرعشی، عبدالله ناصری‌طاهری و بیژن نامدارزنگنه تشکیل شده است.

بنیاد باران به منظور تقویت زمینه‌های رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و بالابردن سطح دانش و فناوری جامعه تاسیس شد و طبق ماده 3 اساسنامه بنیاد باران، موضوع فعالیت این بنیاد در عرصه‌های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان شده است.

اما این در حالی است که بنیاد باران برخلاف اساسنامه خود در موارد مختلفی اقدام به برگزاری برنامه‌های سیاسی کرده است.

البته برنامه‌های سیاسی بنیاد باران در پوشش برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود و سران آن همواره مدعی اند که این بنیاد از اساسنامه خود عدول نکرده و برنامه‌های سیاسی در دستور کار آن نیست.

بر خلاف این ادعا نگاهی به سابقه 5 ساله و برنامه‌های برگزار شده توسط این بنیاد، نگاهی به سایت بنیاد باران در زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و لینک های سیاسی موجود در این سایت نشانگر خط مشی سیاسی این تشکیلات است.ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/6/29
نظر
پایگاه خبری فتنه سبز که این روز ها به شدت با کمبود خبر رو به رو شده است یک روز از توزیع بورشور صیغه می گوید و امروز کارش به جایی رسیده است که خوانندگان لمپن را دعوت می کند تا برایش مطلب بنویسند (!)
جرس دست به دامان حسین زمان شده و وی نیز که به شدت خود را سیاست مدار تلقی کرده است ، دست به تفسیر عمیق سیاسی زده است !
حسین زمان در مطلب بسیار ضعیفی تحت عنوان " قرآن سوزی یا اسلام سوزی؛ کدامیک دردآورتر است؟ " آن کشیش بی ایمان را تنها نابخرد خطاب می کند ولی در ادامه می کوشد مسلمانان را متهم به نابودی اسلام کند!
جرس در ادامه به نقل از خواننده سیاست مدارش معتقد است حوادث تروریستی 11 سپتامبر به دست مسلمانان رخ داده است!
حسین زمان که از قرار گرفتن در مسند نویسنده سیاسی بسیار جو گیر شده، سعی می کند به استادان فتنه گرش ادای دین کند و دروغ پردازی های آنها را به طرزی بسیار بزرگ تر ادامه دهد.
وی که مدعی است در زندان های ایران شکنجه(!) و تجاوز (!) رخ می دهد معتقد است جرم کشیش امریکایی اصلا جرم بزرگی نیست !
تبرئه هتاکی بی شرمانه یانکی ها به قرآن در حالی از جانب سایت موسوی مطرح شده که پیش از این همین جماعت مرتد در روز عاشورا به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز اهانت کرده بودند.
گفتنی است حسین زمان که خودش هم نمی داند در این مطلب که نوشته است چه می خواهد بگوید، لذا از در و دیوار می گوید تا شاید بتواند کشیش جنایتکار امریکایی را تبرئه کند و مسلمانان را مجرم بداند!

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/6/28
نظر
انتقادات تند سید محمد خاتمی از جریان سبز ،واکنش میرحسین موسوی و یارانش را به همراه داشته است.
به گزارش«جوان آنلاین»،پس از آن که خاتمی تصریح کرده بود نمی شود با جنبش سبز به اهداف خود رسید و تنها راه زنده نگاه داشتن اصلاحات جدایی از این جریان است،موسوی و یارانش در جلسه ای ضمن بررسی این موضوع به واکنش علیه انتقادات وی پرداخته اند.
گفته می شود دراین جلسه اظهارات خاتمی از یک سو معامله با حاکمیت ارزیابی شده و تصریح شده است،وی با این اظهارات به دنبال نقش آفرینی های خود برای انتخابات آینده می باشد.
همچنین در این جلسه با بیان اینکه خاتمی با مواضع دو پهلوی خود طی یک سال گذشته جریان سبز را به بازی گرفته انتقاد شده و تاکید شده است اتفاقا باید جدایی از سوی جریان سبز کلید بخورد تا خاتمی نتواند از این مساله بهره برداری کند.
از دیگر شنیده شده است،موسوی نیز در اظهاراتی گفته است،سخن گفتن خاتمی از اصلاحات به معنای پشت کردن به زحمات جریان سبز است.
وی همچنین تحرکات خاتمی را تلاشی برای انحراف بنیان های جریان سبز عنوان کرده وتصریح کرده است باید در مقابل این تلاش خاتمی ایستاد.
گفته می شود این اظهارات بیش از هرچیز از اختلافات عمیق میان سران فتنه حکایت داشته و فقدان اعتماد و اطمینان میان سران و بدنه آن را ظهور و بروز می دهد.