مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/2/10
نظر

نخستین روز از سفر رییس جمهوری به شیراز ، حاشیه های جذابی به همراه داشت؛ از جمله این که دکتر محموداحمدی نژاد در بخش آغازین سخنرانی خود در جمع مردم شیراز اظهار داشت که: صبح امروز پیش از عزیمت به استان فارس به حافظ تفأل زده است.

به گزارش ایرنا، این بخش از سخنان رییس جمهور که با ابراز احساسات مردم شیراز همراه شد این گونه ادامه یافت: رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید ...

رییس جمهوری همچنین از تفأل دوم خود به حافظ سخن گفت و آن را حرف دل مردم شیراز و دولت برشمرد.

ز دست کوته خود زیر بارم که از بالابلندان شرمسارم ...

رییس جمهوری همچنین از سعدی شیرازی یاد کرد و هنگامی که ابیاتی از این شاعر بلندآوازه ایران زمین خواند، مردم شیراز در ورزشگاه حافظیه وی را در تکمیل ابیات همراهی کردند.

بخش دیگر سخنرانی رییس جمهور در ورزشگاه حافظیه پرسش و پاسخ مشهور رییس جمهوری در سفرهای استانی و دیدار با مردم است.

رییس جمهوری وقتی که از مردم می پرسید: از چه ساعتی به ورزشگاه حافظیه آمده اید از آنان سوال کرد شما 30 سال انقلاب کرده اید آیا خسته شده اید؟ و مردم یکپارچه پاسخ دادند نه.

آنگاه احمدی نژاد پرسید: چه کسی خسته است و مردم با صدای بلندتر گفتند دشمن.

این هنگامی بود که شعار «مرگ بر آمریکا» و «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» از بین جمعیت شنیده می شد و گروهی ازجوانان به طور هماهنگ دست می زدند، گروهی نیز شعار می دادند «رییس جمهور آینده احمدی نژاد پاینده» گروه دیگر شعار دادند «احمدی سرافراز خوش‌آمدی به شیراز».

رییس جمهوری مسیر استقبال از میدان ولی عصر (عج)، بلوار سلمان فارسی، کیدان گلستان، بلوار گلستان و چهار راه ادبیات را که طبق معمول حدود 15 دقیقه طی می شد در 3 ساعت طی کرد.
ازدحام جمعیت برای استقبال از رییس جمهوری به حدی بود که خودروی حامل وی به کندی حرکت می کرد و بارها در این مسیر متوقف شد.

زمانی که خودروی رییس جمهوری به محل ورزشگاه حافظیه رسید این خودرو و خودروهای همراهان مملو از نامه های مردم بود.

امام جمعه شیراز پیش از سخنرانی رییس جمهور از وی به عنوان یک خدمتگزار واقعی و انسان شایسته یاد کرد و گفت: سفرهای استانی موجب شده است تا بدنه اجرایی استان با مسائل فعال تر و موثر تر برخورد کند و تصمیم گیری ها را از اتاق های دربسته مرکز خارج کند.

در بسیاری از بنرهای اطلاع رسانی سطح شهر از شیراز به عنوان سومین شهر مذهبی ایران نام برده شده بود.
رییس جمهوری در سخنان خود بارها از مردم استان فارس به عنوان پیشانی فرهنگ و تمدن و ادب و هنر ایران زمین نام برد.

پارچه نوشته هایی در بین جمعیت با این مضمون که «می توانیم و می شود» به چشم می خورد.

ازدحام جمعیت در ورزشگاه حافظیه به حدی بود که نیروهای انتظامات مجبور شدند با بطری های آب بر روی مردم آب بریزند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/2/10
نظر
تازه زیارت عاشورا تمام شده بود که وارد حسینیه شد. جمعیت را شکافت و در جمع صمیمانه بچه های فعال انتخابات بر صندلی ساده جلوی حسینیه که اسمش حسینیه شهید همت ستاد انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد گذاشته شده، نشست. بچه ها دور صندلی حلقه زدند و او سخن آغاز کرد. آیه ابتدای سخن به خودی خود یک منبر بود: ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه... اقرار به ربوبیت پروردگار کافی نبود. مسلمانان بدر باید استقامت می کردند. استقامت یک نفر هم کافی نبود. "و من تاب معک" از ضرورت ایستادگی اهل ایمان می گفت و این همان آیه بود که رسول خدا را پیر کرد که فرمود: «شَیبتنی سورة هود»

سخن آغاز شد تا حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با کنایه و اشاره از ناگفته ها بگوید و رهروان را شیوه طی طریق بیاموزد. گفت کارهایتان از سر شکر باشد و برای خدا؛ نه برای این و آن. از کلمبیا گفت و از ژنو. می گفت برخی تنگ نظرند. سخن به ضربه علی(ع) در روز خندق هم کشید تا برق شمشیر علی را بشناسیم و در عین حال لطف او به دشمنانش را هم دریابیم. تنین کلامش و یادی که از امام زمان(عج) می کرد، در ذهن ها ماند و قطرات اشکی که از روضه فاطمیه بر جبین ها نقش بست تا درس آن روز را برای همیشه در خاطرمان قاب کند...

«همیشه کارهایتان از سر شکر باشد. اعملوا آل داوود شکراً. خدا با ما رفاقت می کند. خدا دائماً ما را کمک می کند. خدا ما را تنها نمی گذارد. نمازتان را شکراً به جای بیارید. کارهایتان شکراً باشد. وقتی شکراً باشد، آدم شاد است. اگر این گونه نباشد، آدم همیشه دغدغه دارد. مدام با خودش می گوید می شود یا نمی شود. بریم فلان جا خودی نشان بدهیم؛ بعدها آقا یک کاره ای می شود ما را هم یه کاره ای می کند. اگه نشد خیلی به خودت نفرین می کنی. اما اگر شکراً بود، همیشه شادی. اعملوا آل داوود شکراً.ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/2/10
نظر
کروبی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «هولوکاست در حقیقت وجود دارد، عده‌ای واقعاً کشته شده‌اند چه تفاوتی می‌کند که 6000 نفر بوده‌اند یا 6 میلیون نفر، انکار این موضوع فایده‌ای برای ایران ندارد.

 این کاندیدای اصلاح‌طلب به نماینده آسوشیتدپرس در کنفرانس مطبوعاتی به طور محرمانه گفته است، رهبری ایران از احمدی‌نژاد در انتخابات حمایت می‌کند.

 خبرنگار نشریه اسرائیلی گفته است: «در طول جلسه محرمانه، ایشان(کروبی) از حمایت قطعی آیت‌الله خامنه‌ای از احمدی‌نژاد خبر داد.»

کروبی گفت، اگر انتخاب شود با تغییرات اساسی که در دولت به وجود می‌آورد، خواهد توانست ایران را دوباره در جهان به سال‌های قبل از 2004 و در زمان رئیس‌جمهور پیشین، محمد خاتمی، بازگرداند.

 هاآرتص ادامه می‌دهد: غلامحسین کرباسچی، رئیس ستاد انتخاباتی کروبی هم گفته است: «طبق نظر کارشناسان، ایران از مسیر توسعه خارج شده است،‌ چهار سال گذشته کوتاهی و غفلت در انجام پروژه‌های سودمند انجام شده است. چهره‌ای که از رئیس‌جمهور ایران اکنون در جهان شناخته شده است، فردی بدون خرد می‌باشد. اگر موفقیت حاصل شود می‌توانیم تغییر بزرگی در این دیدگاه به وجود آوریم.»

گفتنی است این خبر هنوز از سوی کروبی تایید نشده است.اما اگر صحت داشته باشد، جای تاسف است که آقای کروبی پس از اعلام نظر قطعی رهبر انقلاب، نظر قطعی رهبری را بر روی شخص خاصی دانسته اند!

یادآوری می شود، طی روزهای اخیر کروبی برای کسب آرای قشر خاصی، دیداری با ساسی مانکن خواننده رپ داشته و بیانیه ای علیه اعدام کودکان! منتشر کرده است


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/2/10
نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «چهار شعار انتخاباتی دارم که یکی از آنها نشاط، آرامش و ثبات برای پیشرفت است.»

به گزارش ایلنا، «محسن رضایی» در حاشیه جلسه‌اش با جوانان نخبگان ضمن اعلام رسمی کاندیداتوری‌اش در انتخابات دهم تصریح کرد: «به طور رسمی و با صدور بیانیه‌ای حضورم را در صحنه انتخابات اعلام می‌دارم.»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر دلایل حضورش در انتخابات نیز گفت: «به دو دلیل در انتخابات حاضر شدم یکی از دلایلم این بود که دوستانم در دولت ائتلافی پا جلو نگذاشتند در حالی که من تا آخرین لحظه انتظار می‌کشیدم تا یکی از آنها در عرصه حاضر شود و من به او کمک کنم و دلیل دیگرم این بود که هرچه به گفتمان سایر کاندیداها که تا به حال در عرصه حاضر شده‌اند، توجه کردم، دیدم که برنامه‌ها و ایده‌های من را طرح نمی‌کنند واگر برخی از آنها به صورت ضعیف طرح می‌کنند، راهکار واقعی و اجرایی برای آن برنامه ها ندارند. بر این اساس تکلیف خودم دانستم به صحنه بیاییم و برنامه وایده‌هایم را طرح کنم و در مظهر انتخاب مردم قرار بگیرم.»
ادامه مطلب...
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/9
نظر
الینور عمانی" بنیانگذار سازمان غیردولتی "دوستی ایران_ آمریکا" درباره سخنرانی محمود احمدی نژاد در کنفرانس دوربان 2 گفت احمدی نژاد در اجلاس دوربان چیزی جز حقیقت نگفت و استقبال از سخنان وی حکایت از محبوبیت وی در میان مردم مظلوم جهان دارد.

یک فعال صلح آمریکایی در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل برنا با اشاره به سخنان عزتمند احمدی نژاد در اجلاس دوربان گفت: مخالفان احمدی نژاد در دوربان مغزشویی رسانه ای شده بودند.

"الینور عمانی" بنیانگذار سازمان غیردولتی (Iranian-America Friendship) درباره سخنرانی محمود احمدی نژاد در کنفرانس دوربان 2 گفت: احمدی نژاد تنها رییس جمهور صادق دنیاست و در اجلاس دوربان چیزی جز حقیقت نگفت. به گفته وی استقبال بسیاری از شرکت کنندگان در دوربان و حتی مردم جهان از سخنرانی احمدی نژاد و شجاعت و صداقت او حکایت از محبوبیتش در میان مردم مظلوم جهان دارد.

وی در ادامه با اشاره به کشورهایی که اجلاس دوربان را ترک کردند گفت: اینها کسانی اند که چشم های خود را بر روی بسیاری از حقایق بسته اند و در اجلاس جرات شنیدن حقایق از زبان احمدی نژاد را نداشتند چون عملکرد بسیاری از انها با سخنرانی احمدی نژاد زیر سوال می رفت.

بنیانگذار کمیته دوستی ایران-آمریکا در ادامه گفت: غربی ها از این خشمگین هستند که رییس جمهوری ایران در حال به چالش کشیدن نهادهای کنونی بین المللی است که می تواند قدرت آنها را تثبیت کند. این عضو برجسته سازمان ضد جنگ "No War Westchester And Progressive News Network" با اشاره به مذاکرات احتمالی ایران و امریکا در ایندن نزدیک گفت: مردم امریکا به شدت خواهان رابطه دولتشان با ایران هستند و از این مذاکرات استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه این مذاکرات می تواند فصلی نوین را در معادلات جهانی بگشاید، از کشورهایی که مخالف ایجاد این رابطه هستند انتقاد کرد. همچنین این فعال صلح امریکایی، با اشاره به سیاستهای غلط اسراییل در مقابله با ایران گفت: اسرائیل نباید در روند مذاکرات ایران و امریکا دخالت کند و باید سیاست غلط خود را در منطقه اصلاح کند.

وی گفت: اسرائیل از قدرت ایران در منطقه می ترسد و نمی خواهد هژمونی اش در منطقه و دریای مدیترانه از بین برود، یه همین دلیل است که این کشور سیاست انزوا را در پیش گرفته و با همه کشورهای منطقه و حتی مردم خودش ارتباط برقرار نکرده است و مدام به مخالفت با این و آن می پردازد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/9
نظر

دبیر کل حزب مشارکت که کاندیدای آنها با فاصله زیادی در دور پیش انتخابات ریاست جمهوری از احمدی نژاد شکست خورد، گفت: در نظرسنجی های صورت گرفته استانی حزب مشارکت، موسوی بالاترین میزان محبوبیت را دارد و احمدی نژاد نصف 50 درصد هم رای ندارد.

به گزارش ایرنا، "محسن میردامادی" در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه با توجه به استقبال گسترده‌ از دکتر احمدی‌ نژاد در سفرهای استانی، چقدر به پیروزی نامزد خود امیدوار هستید، گفت: مبنای رای ‌آوری یک کاندیدا حضور مردم نمی تواند باشد.

وی افزود: با توجه به نظرسنجی‌ های استانی صورت گرفته این حزب، آقای احمدی‌ نژاد نصف 50 درصد رای ندارد و به همین منظور فاصله بسیار زیادی با بقیه کاندیداها داشته به شکلی که انتخابات قطعا در دوره اول به نفع موسوی تمام خواهد شد و اگر به مرحله دوم برسد هر کسی رقیب ایشان باشد، پیروز می شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که غالب نظرسنجی ها، حضور مردم در سفرهای استانی و سایر قرائن وشواهد، از نتایج دیگری حکایت می کند.

مصطفی معین کاندیدای حزبی مشارکت، دور پیش در مقابل 17میلیون رای احمدی نژاد ،تنها 4میلیون رای آورده بود.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/9
نظر

به نوشته پایگاه خبری «تابناک» نزدیک به محسن رضایی، با موافقت نکردن اکثریت شورای شهر تهران با ریاست دوباره مهدی چمران در رای‌گیری محرمانه روز گذشته این شورا، احتمال بر عهده گرفتن ریاست ستاد تبلیغاتی دکتر احمدی‌نژاد و حضور او در دولت در صورت پیروزی رییس‌جمهور در انتخابات آینده افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش مهدی چمران پس از افشای موافقت نکردن بیشتر اعضای شورا با ریاست وی، از ترک این پست استقبال کرد و گویا همزمان مذاکراتی با وی برای بر عهده گرفتن ریاست ستاد یا ریاست‌شورای مرکزی ستاد تبلیغاتی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری در حال انجام است که در صورت پیروزی وی در انتخابات، او خیابان بهشت را به مقصد پاستور ترک کرده و از عضویت در شورای شهر تهران برای به عهده گرفتن یکی از مسوولیت‌های کلیدی در دولت دهم استعفا خواهد داد و احتمالا معاونت اولی را در دولت آینده احمدی‌نژاد بر عهده می‌گیرد. به نظر می‌رسد این اقدام در صورت انجام، با هدف استفاده از محبوبیت مهندس چمران، رتبه اول انتخابات شورای شهر دو دوره اخیر به ویژه در تهران پیگیری می‌شود. این در حالی است که طبق نظرسنجی‌های انجام شده، وضعیت احمدی‌نژاد در تهران نامناسب‌تر از دیگر شهرها است.