مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/9/26
نظر

برخی:

"آسته میان آسته می رن ، که گربه شاخشون ، نزنه..."

برخی هم :

... از دوران جنینی مایل به آمدن در بازی هستند و هر دوره مهیای بازی ، ولی...

برخی دیگر:
علی رغم کارتهای قرمزی که منجر به محرومیتشان از حضور در بازی شده ، بر مواضع متوهمانه خود اصرار دارند و در این میان تماشاگر نماها برای جو گیر کردن آنها ، هنوز دست از تشویقهای مخرب فضا برنمی دارند.

برخی از جنس "برخی دیگر" که کشکشان را در دست گرفته اند و ملتمسانه دنبال کسی می گردند که کشکشان را بسابد، می گویند:

اگر فلانی بیاید من نمی آیم ...

اگر این گونه بشود حاضرم بیایم ...

اگر آن گونه نشود نمی آیم...

برخی مقتدرانه و طلبکارانه:

وااای ، همه فرصتها سوخت ، اگر ما بودیم ، از فرصتهای سوخته هم نیازمندان را بهره مند می کردیم !

و ...

ماشاالله به روی برخی ها ، از رو که نمی روند هیچ ، سنگ پا را هم شرمنده نموده اند!

و ...

ادامه این متن بر عهده شما خواننده گرامی می باشد.

در بخش نظرات ، ادامه دهید.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/9/25
نظر

قرآن کریم از زبان حضرت نوح می فرماید:
(رَبِّ اغْفِرْ لِی وَ لِوَالِدَیَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِناً....(سوره نوح/ آیه 28)
«پروردگارا! مرا و پدر و مادرم و تمام کسانی که با ایمان وارد خانه ی من شدند را بیامرز....»
در روایات آل الله ذیل آیه ی شریفه آمده است که حضرت امام صادق (ع) فرمودند:
(یَعنی الولایهَ مَن دَخَلَ فیها دَخَلَ بُیُوتَ الأنبیاء.) (بحارالانوار، ج 11، ص 315)
«یعنی قبول ولایت کند، هر که داخل ولایت آل محمد (ص) شود داخل بیوت انبیاء شد.»

علامه مجلسی (رحمه الله)در تفسیر این آیه فوق و شرح حدیث ذیل آن، می فرماید: «شاید مراد از بیت، بیت معنوی باشد و لذا خانه های پیامبران همگی یک خانه محسوب می شود که آن خانه عزت و شرف و کرامت و اسلام است پس هر کس آنها را دوست بدارد (و سرپرستی ایشان را بپذیرد) در خانه های آنان داخل شود و به ایشان ملحق گردد پس شیعیان (به سبب قبول ولایت) در این بیت معنوی داخلند و مشمول دعای نوح قرار می گیرند.»

پس میتوان اینگونه نتیجه گرفت : برای هر یک از دوستداران ولایت، امکان و فرصت به عضویت درآمدن در بیت الأنبیاء و بیت الولایه وجود دارد و همه ی ما می توانیم از اعضای معنوی خانواده عظیم مهدویت و حضرت امام مهدی (عج) قرار گیریم همچنان که این تهدید وجود دارد که برخی از اعضاء به سبب انجام برخی اعمال از این بیوت اخراج شوند.

چه کنیم تا در بیت الولایه امام زمان (ع) عضو شویم :

از آنجا که مهمترین خانه ی الهی در عصر امروز، خانه ی حضرت امام زمان (عج) است و ورود به آن شرط عضویت در بیوت انبیاء به شمار می رود، به برخی از مهمترین راهکارهای عضویت در خانه ی آن حضرت اشاره می کنیم:

1. عشق و محبت اهل بیت(ع)

امام باقر (ع) فرمودند:
(مَن أحَبَّنا فَهُو منّا أهل البَیتِ) (تفسیر عیاشی، ج 2، ص 231)
«هر کس ما را دوست بدارد او از ما اهل بیت است.»

2. تقوی و اصلاح طلبی دینی و الهی

امام صادق (ع) فرمودند:
(مَن اتَّقی مِنکُم و أصلَحَ فَهُو مِنّا أهل البیتِ.»( اهل بیت در قرآن و حدیث، ح 1268.)
« هر یک از شما که پرهیزگار و اصلاح گر باشد، از ما اهل بیت است.»
رسول خدا (ص) فرمودند:

(آلُ محمد کلُّ تقیٍّ) ( اهل بیت در قرآن و حدیث، ح 1265)
«هر پرهیزگاری، از خاندان محمد است.»

3. اطاعت و پیروی از خدا

امام رضا (ع) فرمودند:
(إذا أطَعتَ اللهَ فَأنتَ منّا أهل البیتِ) (عیون اخبار الرضا (ع)، ج 2، ص 232)
«اگر از خداوند فرمان بری، از ما اهل بیت هستی.»

4. قبول و دخول در ولایت اهل بیت (ولاء سیاسی)

امام صادق (ع) فرمودند:
(... مَن دَخل فیها (ولایَتَهُم) دخل فیِ بیت النبی(ص)( الکافی، ج 1، ص 423)
«هر کس در ولایت ائمه اطهار (ع) داخل شود در خانه پیغمبر (ص) وارد شده است.»

5. شیعه ی خاص و خالص

رسول خدا (ص) فرمودند:
(انَّ الشیعه الخاصَّه الخالِصَه مِنّا أهل البَیتِ) ( الکافی، ج 8، ص 333)
«شیعیان خاص و ناب، از ما اهل بیت هستند.»


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 91/9/24
نظر

 

تصاویر منتخب از راهپیمایی مردم ولایتمدار اردکان در روز 9 دی1388

s92ory60kmokyqf2yjhv.jpg

0j6ajl4zg2l4dtbog42.jpg

hzlzzxl38wijkgvm4coc.jpg

dk3xvianj5t7szhh1p2.jpg

9cwtft0vz1wvy96f2nji.jpg

dt0hdgff05z4eh6xhs.jpg

 

اردکان در    9 دی 88

یه سری عکسهای قشنگ از راهپیمایی اون هفته ...

بدون شرح...

بیانیه مجمع طلاب و فضلای اردکانی مقیم حوزه علمیه قم

راهپیمایی مردم اردکان

مجموعه شعارهایی که مردم در تجمعاتشان سرداده اند...

اردکان در    9 دی 89

حاشیه های مراسم 9 دی اردکان...

چه کسانی به دیدار سران فتنه رفتند؟

چرا مرگ بر خاتمی ؟

بیانیه طلاب اردکان مقیم قم

اردکان در  9 دی 90
9 دی 90:
- مراسم گرامی داشت دومین سالگرد 9 دی ، با قرائت بیانیه ، شعارهای انقلابی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی ، امروز بعد از نماز جمعه اردکان برگزار شد.
اعلام پایبندی و میثاق با آرمانهای انقلاب و ولایت توسط مردم اردکان اهم این برنامه بود.

***************************************************

9 دی 90:

با توجه به اهمیت سالروز 9 دی به عنوان روزی که توسط مردم ایران رقم زده شد ، به نظر می آید  آنان که خود را رسانه مردم ، زبان مردم ، برخواسته از مردم می دانند ، انتظار می رفت حداقل به ذکری از این مناسبت کاملا مردمی در رسانه ، سایت ، وبلاگ و صفحه شخصی خود بپردازند ، ولی اگر مروری بر وبلاگها و سایتهای اردکانی متعلق به طیف خاص داشته باشید ، به جز یکی دو مورد ، در مابقی آنها اثری از این  حماسه مردمی نخواهی یافت ، شاید هنوز پیام مردمی 9 دی را درک نکرده اند و شاید مردمی که آنها در کلامشان از آن استفاده می کنند مردم ایران نیستند  و شاید  اصول و اعتقاداتی که به آن افتخار می کنند با اصول و اعتقادات راسخ مردم ایران فرسنگ ها فاصله دارد.

---------------------------------------------------------------

9 دی 90:
غایبان همیشگی برنامه های مردمی چه کسانی هستند ؟ 9 دی 1388 ؟ 9 دی 1389 ؟ 9 دی 1390 ؟ سئوالی از نماینده فعلی اردکان (تابش) داریم !  آیا در تاریخ های یادشده (9 دی 1388 ؟ 9 دی 1389 ؟ 9 دی 1390 ؟ )، مردمی که اینهمه از آنها دم می زنید را همراهی کردید؟؟؟
------------------------------------------------------------------- 
9 دی 90:  
و یک سئوال دیگر :وقتی تابش ( نماینده فعلی مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ) در تمامی مناسبت های ملی ( حتی کم اهمیت ترین آنها ) پیام و بیانیه می دهد ؟ 
آیا :مناسبت مهم  و مردمی و انقلابی 9 دی را فراموش کرده است ؟
آیا در سالگرد این واقعه مهم به امر دیگری مشغول بوده که نتوانسته پیام بدهد؟
آیا به خواب رفته است ؟

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/9/23
نظر

http://blogcod.parsskin.com/zibasazi/mazhabi/55.gif

روابط و ارتباطات اجتماعی سالم، بنیاد جامعه را می سازد. روابط اجتماعی، افزون بر اینکه تاثیرات شگرفی بر روان شخص به جا می گذارد و روحیات وی را متاثر می کند، همچنین تاثیرات بسزایی نیز بر جامعه به جا می گذارد. هرچه شخصیت فرد قوی و استوارتر باشد، تاثیرات وی بر جامعه بیشتر خواهد بود. کاهش یا افزایش دایره نفوذ هر کسی بر جامعه ارتباط تنگاتنگی باخصوصیات و صفات وی دارد.

از آنجا که محیط رفاقتی یکی از عوامل مهم تکوین شخصیت هر انسانی به حساب می آید و تأثیر مستقیم بر افکار و اخلاق دارد، باید بدانیم که  آموزه های وحیانی چه کسانی را از شمولیت این رفاقت و معاشرت منع می کند؟ در روان شناسی اصلی وجود دارد به نام اصل محاکات یا رنگ پذیری، بدین معنی که هر کس با رفیق یا معاشر خود که در تعامل است به طور طبیعی از او رنگ می پذیرد. بدین لحاظ در برخی روایات آمده است که انسان بر دین و آئین همنشین و نزدیکان خود است. با عنایت به این مقدمه کوتاه اینک کسانی را که براساس آموزه های وحیانی از قلمرو معاشرت و نزدیکی با آنان منع شده ایم را به نحو اجمال مطرح می شود. ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/9/21
نظر
امام صادق علیه السلام می فرماید: هر دوستی که در دنیا برای خاطر خدا نباشد در قیامت به دشمنی تبدیل می شود.
در روایت دیگری از همان حضرت می خوانیم: در جستجوی برادری (و دوستی) با پرهیزگاران باش. اگر چه در ظلمات زمین باشد و اگرچه عمرت را در جستجوی آنها سپری کنی. چرا که خداوند عزوجل بر روی زمین بعد از پیامبران بهتر از ایشان نیافریده است.و خداوند متعال بر بنده ای نعمتی مانند همنشینی با آنها عطا نکرده است. خداوند متعال می فرماید: دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند و گمان می کنم کسی که در این زمان در پی دوست بدون عیب باشد بدون دوست خواهد ماند.
... دریکی از آیات قرآن می بینیم که در روز قیامت گنهکاران غبطه می خورند که ای کاش فلان شخص را به عنوان دوست در زندگی انتخاب نمی کرد. 
یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلانًا خَلِیلا (فرقان/28)
... تنها پرهیزگارانند که پیوند دوستی آنها جاودانی است. چرا که بر محور ارزشهای جاودانی دور می زند و نتایج پربارش در قیامت آشکارتر می شود و استحکام بیشتری می یابد
نکته : پیدا کردن دوست خوب اهمیت ویژه ای دارد. چه زیباست جوانان و نوجوانان دوستانی را برگزینند که پایه ی این دوستی و محبت، نزدیک شدن به خدا باشد و این رسالتی است که بر دوش پدران و مادران سنگینی می کند. چه بسیار جوانانی که حتی با وجود پدر و مادری مذهبی به واسطه ی دوستانی ناباب و نامناسب مسیر خوبی را طی نمی کنند. یاد کردن از رزمندگانی که دوستی شان بر پایه دوستی خداوند و اهل بیت علیهم السلام بود خالی از لطف نیست.