مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/2/26
نظر

یکی از پیامهای اخیر  که جالب بود ... خیلی قشنگ بود...در زیر می آورم:

همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی اسلامی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

و به منظور عرض ارادت خدمت ساحت مقدس آن بزرگوار و عرض توبه و انابه به خاطر هتک حرمتها و جهالتهایی که شیعیان ایشان در شهر اردکان و میبد در این مدت انجام داده اند و به منظور کنار گذاردن اختلافات  در بین شیعیان آن بزرگوار در این دو شهر  مراسمی در این روز در محل پارک آزادی برگزار شود با حضور جمع عزاداران اردکان و میبد و به سر  سینه بزننددر عزای مظلومه عالم به این امید که با عزاداری و ریختن اشک برای این بانوی آسمانی خداوند از سر تقصیرات همه عوامل فتنه های اخیر و محرکان و دست اندرکاران این فتنه ها بگذرد.

چرا که معتقدیم در مملکت امام زمان (عج) هر کس ذره ای در خلاف مسیر پیشرفت و توسعه این مملکت حرکت کند گناه مرتکب شده و باید توبه نماید.

تغییری در محدوده مرزی ایجاد نمی شود...
شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن
یحیی زاده : تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آ
آشوب و زد خوردهای هرشبه در محدوده مرزی اردکان و میبد

شب یکشنبه

شب گذشته شبی نسبتا آرام با درگیری های بسیار کم و تجمعاتی که سریعا توسط نیروی انتظامی متفرق می شد طی شد.

شنیده می شود بر اساس نظر وزارت کشور  توافقات و تعیین محدوده مرزی اردکان  و میبد طبق  قرار دادهای سال 1366 دوباره تثبیت و اجرا می شود. و هیچ گونه تغییری در حدود مرزی بر خلاف این توافق سال 66 ایجاد نخواهد شد.

باز هم شنیده شده است که یحیی زاده نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در دیداری با رئیس جمهوری در خصوص مشکلات اخیر در اردکان و میبد مباحثی مطرح و رئیس جمهوری نیز بر توافقات اولیه (‏توافق های سال 66)‏ تاکید نموده و خواستار رفع سریع اختلافات از سوی مسئولین محلی شده است.

به نظر می رسد  استاندار و مسئولین دو شهرستان از سوی مقامات کشوری مورد سئوال واقع شده اند و از آنها خواسته شده هر چه سریعتر به آشوبها و فتنه ها پایان دهند.

البته بر اساس شنیده ها تعطیلی موقت سی ان جی و بر خی از پروژه های عمرانی اردکان و آزادی تمامی دستگیر شدگان میبدی به منظور ارام نمودن  میبدی های معترض بوده است.

آنچه بیشتر در این بین باید مورد توجه قرار گیرد برخورد جدی با مسببان اصلی و محرکان فتنه ها در هر دو شهر اردکان و میبد می باشد که  لازم است در جوی آرام و بدون آشوب  مسئولین  بدون در نظر گرفتن تعصبات کور  توافقات قدما را به اجرا در آورند و موضوع را به گونه ای فیصله بخشند که در آینده دور و نزدیک نیز راهی برای بروز اختلاف ایجاد نشود.

برخی از دوستان پیشنهادمی نمایند در محدوده مرزی اردکان و میبد بلواری به نام بلوار وحدت احداث شود که یک باند آن در میبد و باند دیگر در اردکان باشد و این بلوار با ابد مرز بین دو شهر را تشکیل دهد تا دیگر هیچ گاه قابل دخل تصرف هم نباشد.